Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului Rompetrol, şi-a îmbunătăţit rezultatul net obţinut în 2009 cu pes-te 29%, până la un nivel negativ de 180 milioane dolari, de la aproximativ 255 milioane dolari în 2008, arată un comunicat al companiei.
În trimestrul IV, compania a obţinut o reducere cu peste 47% a rezultatului net, până la un nivel negativ de 72,5 milioane.
"Rezultatele financiare obţinute au fost influenţate în primul rând de factori specifici industriei de profil, precum scăderea cu 65% a nivelului marjei de rafinare, reducerea semnificativă cu peste 76% a diferenţei de preţ dintre ţiţeiurile Ural şi Brent, dar şi diminuarea cotaţiilor produselor petroliere, cu 30% pentru benzine şi 43% pentru motorine", consideră reprezentanţii companiei.
La nivel macroeconomic, condiţiile dificile de obţinere a capitalului de lucru şi a finanţărilor aferente, diferenţele de curs valutar pe fondul deprecierii monedei naţionale (21% pentru RON/USD şi 15% pentru RON/EURO), precum şi influenţele crizei financiare internaţionale au reprezentat elemente importante în des-făşurarea activităţii companiei, se mai arată în comunicat.
Astfel, Rompetrol Rafinare a înregistrat în 2009 o scădere cu 32% a cifrei de afaceri consolidate (inclusiv cele ale subsidiarelor Rompetrol Petrochemicals SRL, Rom Oil SA, Rompetrol Downstream SRL şi Rompetrol Logistics SRL, împreună cu subsidiara Rompetrol Gas SRL), până la un nivel de 3,2 miliarde dolari.
• Creştere cu 57% a segmentului distribuţie
Segmentul de distribuţie, format din companiile Rompetrol Downstream, Rom Oil, Rompetrol Logisitics şi Rompetrol Gas, a consemnat în 2009 o creştere cu 57% a rezultatului operaţional (EBITDA), la peste 47 milioa-ne dolari, în condiţiile în care valoarea acestui indicator s-a triplat în cursul ultimului trimestru, de la 3 milioane la 10,1 milioane.
Strategia companiei de extindere a reţelei proprii de distribuţie şi optimizare a activităţii operaţionale, prin deschiderea primului centru de comandă şi monitorizare a staţiilor de alimentare carburanţi din România, a determinat în 2009 o creştere cu 5% a volumelor totale comercializate prin segmentul de distribuţie (retail, en-gros şi reţeaua Partener), volumul fiind de 1,4 milione tone, pe segmentul en-gros compania având o creştere de 24%.
• Cifră de afaceri de 2,7 miliarde dolari, în 2009
Pe fondul evoluţiilor internaţionale ale ţiţeiului şi ale carburanţilor, segmentul de rafinare, reprezentat de rafinăria Petromidia şi punctul său de lucru Vega Ploieşti, a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de aproximativ 2,7 miliarde dolari, în scădere cu 36% faţă de 2008 şi un rezultat operaţional (EBITDA) negativ de aproximativ 36 milioane dolari.
Vânzările totale de carburanţi aferente segmentului de rafinare în 2009 s-au ridicat la 2,8 milioane tone, în scădere cu 2% faţă de perioada similară din 2008, pe fondul unei cantităţi totale de materii prime procesate de 4 milioane tone. C.P.
Rompetrol Petrochemicals, divizia de petrochimie a Grupului Rompetrol, a consemnat anul trecut o cifră de afaceri de 240 milioane dolari, în scădere cu 33% faţă de 2008, activitatea companiei fiind influenţată de scăderea cotaţiilor internaţionale ale produselor petrochimice.
Compania a înregistrat îmbunătăţiri notabile ale rezultatului operational (EBITDA), deşi contextul internaţional al pieţelor de profil nu a înregistrat o evoluţie pozitivă. Astfel, la sfarşitul anului, valoarea negativă a acestui indicator a fost de 13,6 milioane, faţă de 49 milioane în 2008, o reducere semnificativă a pierderilor operaţionale realizându-se în trimestrul IV, de la 30 de milioane înregistrate în 2008, la 1,1 milioane in 2009.
Marjele pozitive au fost determinate de diversificarea portofoliului de produse, precum şi de eficientizarea activităţii, arată reprezentanţii companiei. Mai mult, Rompetrol Petrochemicals este unicul producător de polipropilenă şi de polietilene din România, reuşind astfel să-şi consolideze cota de piaţă.
Rompetrol Rafinare a contribuitcu peste 1 miliard dolari la bugetul de stat in 2009.
• Investiţie de 25 milioane de dolari în 19 noi benzinării
În 2009, Rompetrol Downstream a deschis un număr de 19 noi benzinării, în urma unei investiţii totale de circa 25 milioane dolari, din care 13 milioane au fost alocate punerii în funcţiune a primelor 4 staţii Litro, un nou concept de staţie premium.
La sfârşitul anului 2009, Rompetrol Downstream opera 800 de staţii în creştere cu 31% faţă de anul 2008, cuprinzând 459 de staţii de distribuţie carburanţi (staţii proprii, Partener Rompetrol, staţii Expres) şi 341 de baze interne cu o capacitate de 9 şi 20 metri cubi, la acestea adăugându-se şi 250 de staţii de distributie GPL-ul auto şi peste 6.000 de puncte de vânzare butelii.