Reporter: Cum a evoluat piaţa electrocasnicelor premium, anul trecut?
Loredana Butnaru: Piaţa electrocasnicelor premium din ţara noastră se află pe un trend ascendent şi înregistrează creşteri notabile de la an la an. Faptul că tot mai mulţi români optează pentru electrocasnice de calitate care încorporează tehnologii avansate se observă şi în interesul cumpărătorilor faţă de produsele premium de la Miele, deci şi în vânzările noastre.
Reporter: Ce perspective are domeniul electrocasnicelor premium în 2016?
Loredana Butnaru: Este un domeniu care se va dezvolta mult în următorii ani, datorită creşterii economice şi educaţiei consumatorilor. În plus, mai devreme sau mai târziu ne vom alinia tendinţelor din UE.
Reporter: Cum au evoluat preferinţele consumatorilor în ultimii ani şi în ce zonă din ţară sunt cele mai multe vânzări?
Loredana Butnaru: Datorită prezenţei la nivel naţional, prin reţeaua de magazine exclusive şi prin intermediul distribuitorilor, dar şi a showroom-ului Miele din Bucureşti, putem spune că interesul cumpărătorilor pentru calitate este acelaşi, indiferent de regiune. Cu toate acestea, cumpărătorii din Bucureşti şi Transilvania sunt cei care alocă cele mai importante bugete pentru achiziţia de electrocasnice. Anul acesta, ne aşteptăm să vedem în continuare un interes crescut pentru produsele de calitate, precum şi pentru bugetele alocate de cumpărători pentru achiziţia de electrocasnice premium.
Categoriile de produse cu cel mai mare volum de vânzări în România sunt aspiratoarele, maşinile de spălat rufe şi uscătoarele, iar cele mai mari vânzări din punct de vedere valoric se înregistrează în Bucureşti şi în Transilvania. Magazine exclusive sunt deschise de Miele în Cluj-Napoca, Braşov, Sibiu şi Târgu Mureş.
Reporter: Ce preferinţe au clienţii Miele, atât legat de modele, cât şi de culori şi materia primă?
Loredana Butnaru: Designul se află în continuare în topul caracteristicilor de care clienţii ţin cont în momentul achiziţionării de electrocasnice premium, fiind foarte atenţi la aspectul aparatelor. De aceea, electrocasnicele premium Miele promovează simplitatea liniilor drepte îmbinată cu tehnologia de ultimă generaţie, în condiţiile în care consumatorii români sunt exigenţi, iar când achiziţionează un produs premium se aşteaptă să beneficieze, pe lângă design, de valoare adăugată.
Clienţii Miele optează din start pentru calitate şi totodată pentru un design modern atunci când achiziţionează electrocasnice. Pentru că sunt foarte atenţi la detalii şi îşi doresc ca fiecare produs să fie perfect integrat în orice casă, le oferim multiple opţiuni de personalizare, precum posibilitatea de a-şi schimba mânerele la o serie de cuptoare incorporabile, în aşa fel încât modelul aparatului electrocasnic ales să se potrivească tipului de bucătărie unde va fi amplasat. Totodată, pe gamele de maşini de spălat rufe sau vase, nu putem vorbi de anumite culori, ci de clasicul alb.
Dacă vorbim de trenduri şi noutăţi, culoarea gri şi liniile fără mânere sunt în vogă în acest an.
Reporter: Ce buget alocă clienţii pentru dotarea locuinţei?
Loredana Butnaru: Bugetul alocat pentru dotarea locuinţei cu produse electrocasnice diferă de la caz la caz. Sunt clienţi care investesc mai mult într-o maşină de spălat rufe sau într-un aspirator, dar nu sunt atât de excesivi cu electrocasnicele de bucătărie. Pe de altă parte, avem şi clienţi care preferă să cumpere un cuptor de foarte bună calitate, cum este cel combinat cu abur şi microunde - DGM 6800 - singurul de acest gen din lume, al cărui preţ porneşte de la 13.578 de lei. În medie, o bucătărie echipată cu produse Miele costă circa 10.000-15.000 de euro.
Reporter: Ce investiţii intenţionaţi să faceţi în acest an şi ce buget aţi planificat?
Loredana Butnaru: Vom continua planul de extindere în România, iar pentru acest an intenţionăm să deschidem şi alte magazine în alte oraşe din ţară. Pentru 2016, avem în vedere un buget de investiţii de ordinul sutelor de mii de euro.
Reporter: Ce produse noi aţi lansat în ultima perioadă şi ce planuri are compania, pentru 2016, din acest punct de vedere?
Loredana Butnaru: Cele mai noi produse aduse de Miele în România sunt aspiratoarele din gama Complete C3, axate pe performanţe de aspirare ridicate şi pe un consum redus de energie. Un alt produs inovator lansat de Miele pe piaţa autohtonă este espressorul CM7500, primul espressor din lume cu funcţia de detartrare automată, la fiecare utilizare.
Reporter: Care sunt cele mai noi tehnologii pe care le folosiţi ?
Loredana Butnaru: De la an la an, caracteristicele produselor s-au modificat în funcţie de dezvoltarea tehnologiei şi a cerinţelor clienţilor, care au nevoie de aparate pe care le pot utiliza cu uşurinţă. În 2015, am lansat prima maşină de spălat rufe cu Full TouchControl, modelul WMV960 (dispune de 26 de programe de spălare) - prima maşină de spălat vase cu tehnologia KnocktoOpen (deschiderea ei se realizează prin simpla bătaie a uşii) şi singurul cuptor din lume combinat abur şi microunde - DGM 6800 (soluţia ideală pentru a rezolva problema spaţiului în bucătării).
Reporter: Ce cifră de afaceri aţi înregistrat în 2015 şi ce estimări aveţi pentru 2016?
Loredana Butnaru: Business-ul Miele în România a continuat să crească şi în 2015, când am înregistrat o cifră de afaceri de 15,6 milioane de lei, cu 64% mai mare faţă de cea din 2014. Creşterea s-a datorat implementării strategiei Miele pentru România, prin încheierea unor noi parteneriate, extinderea reţelei naţionale de distribuţie şi dublării numărului de magazine exclusive. Pentru 2016, estimăm vânzări de aproximativ 17-18 milioane de lei.
Reporter: Cât din vânzări sunt realizate online?
Loredana Butnaru: Odată cu lansarea de anul trecut a showroom-ului online de electrocasnice premium Miele pe platforma eMAG Marketplace, care listează întreaga gamă de produse disponibile în showroom-ul offline din Bucureşti, vânzările în online au devenit mai importante, acest parteneriat aducând-ne anul trecut aproximativ 5% din cifra de afaceri. Estimăm că încă 5% -7% sunt vânzări prin alte canale online proprii sau ale partenerilor. Strategia globală a Miele vizează mai ales prezenţa în magazine offline, iar parteneriatul cu eMAG Marketplace este un proiect singular în România. De asemenea, prin lansarea showroom-ului online, Miele a venit în întâmpinarea acelei categorii de clienţi care îşi doresc să poată face cumpărăturile într-un mod rapid şi simplu.
Reporter: Câţi angajaţi are compania?
Loredana Butnaru: Miele a devenit cel mai mare producător independent de echipamente electrocasnice din lume şi are peste 17.700 de angajaţi, în 47 de ţări, prin subsidiarele proprii de vânzări.
Reporter: Ce strategie a abordat compania pentru a depăşi perioada de criză?
Loredana Butnaru: Miele Appliances a intrat în România în 2007 şi, fiind la început de drum, nu a cunoscut un dezechilibru în 2008. Vânzările Miele au crescut treptat, tot mai mulţi români având contact cu brandul.
Reporter: Mulţumesc!