ING Bank România a obţinut, în anul trecut, un profit net de 493 de milioane de lei, în creştere cu aproximativ 4%, au arătat, ieri, oficialii băncii în cadrul unei conferinţe de presă.
De asemenea, în 2017, ING Bank România a urcat pe locul al şaselea în România în funcţie de active, cu o cotă de piaţă de 7,9%, potrivit oficialilor companiei.
Michal Szczurek, CEO ING Bank România, a precizat că, în acest an, pe partea de creditare, banca ţinteşte o cotă de piaţă de 10%.
Oficialul ING a spus: "Evident că avem ambiţia de a creşte şi cred că, în acest an, suntem mult mai aproape de competitorii noştri decât în anii trecuţi. Astfel, pe partea de creditare, avem în vedere o cotă de piaţă de 10%".
Anul trecut, cota de piaţă pe partea de creditare a băncii a ajuns la 8,9%, de la 7,7%, creditele în lei reprezentând 76% din împrumuturile totale, potrivit societăţii.
Veniturile totale ale băncii au fost de 1.433 milioane de lei, anul trecut, cu 20% mai mari faţă de cele din 2016 (fără veniturile excepţionale obţinute din vânzarea acţiunilor Visa).
Luând în calcul veniturile obţinute din vânzarea acţiunilor Visa din al doilea trimestru al anului 2016, creşterea veniturilor companiei în 2017 faţă de 2016 a fost de 9%, iar a profitului brut, de 3%.
Costurilor operaţionale au urcat cu 87 milioane lei, anul trecut, totalizând 752 milioane lei, ca urmare a diversificării activităţii, a creşterii numărului de angajaţi şi a costurilor de reglementare.
Costurile de risc înregistrate în 2017 au fost cu 5 milioane de lei mai mari faţă de anul anterior, nivelul provizioanelor ajungând la 97 de milioane de lei în total.
Rata creditelor neperformante a scăzut, de la 3,6% la 3,3%, fiind mult sub media pieţei, potrivit ING Bank România.
Creditarea a crescut per ansamblu cu 21% în 2017, de la 17,6 miliarde de lei la 21,2 miliarde, cu o alocare pe segmentul persoane fizice de 56% şi pe cel al companiilor de 44%.
În ceea priveşte depozitele, fondurile atrase au totalizat 26,8 miliarde lei, cu 20% mai mult versus 2016. La finalul anului 2017, cota de piaţă ING în fonduri atrase era de 8,4% comparativ cu 7,7%, în 2016.
Numărul clienţilor activi ING România a ajuns la 1.141.000 în 2017, banca având 280.000 de noi clienţi anul trecut.