Grupul Bosch şi-a încheiat anul fiscal 2019, în România, cu vânzări consolidate ce însumează peste 2 miliarde de lei (436 de milioane de euro), se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre. Potrivit sursei citate, vânzările totale nete de 6,7 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companii afiliate, au înregistrat o creştere de 18 de procente faţă de anul precedent.
Mihai Boldijar, directorul general al Robert Bosch S.R.L. şi reprezentantul grupului Bosch din România, a declarat: "Bosch a înregistrat o creştere puternică în 2019, iar compania şi-a continuat planurile de investiţii şi extindere în România, urmând o strategie centrată pe tehnologie şi inovaţie. În pofida economiei globale slabe şi a scăderii producţiei în sectorul auto, grupul Bosch a înregistrat o evoluţie pozitivă în România, în toate sectoarele de activitate, la începutul anului 2020. Cu toate acestea, din cauza crizei economice la nivel mondial generată de pandemia Covid-19, anul acesta este unul atipic chiar şi pentru Bosch. Având în vedere numeroasele variabile, nu putem oferi o prognoză pentru anul 2020 în ansamblu".
Sursa citată menţionează că, Bosch intensifică treptat activităţile de producţie în România după o diminuare temporară a acestora. Compania a pus în aplicare numeroase măsuri pentru a se asigura că angajaţii sunt protejaţi în manieră corespunzătoare împotriva infecţiei cu coronavirus. "Pregătirile pentru intensificarea activităţii sunt coordonate sub auspiciile unei strânse colaborări între companie, clienţi, furnizori, autorităţi şi reprezentanţii angajaţilor. În 2019, numărul de angajaţi în cadrul Bosch România a fost de peste 8.000.", arată comunicatul.
În contextul pandemiei, Bosch doreşte să contribuie la eforturile de limitare a răspândirii virusului, de exemplu prin testul rapid pentru Covid-19, recent dezvoltat, dar şi cu ajutorul dispozitivului de analiză Vivalytic.
Astfel, compania intenţionează să producă peste un milion de teste rapide în 2020 şi să crească producţia de teste la trei milioane anul viitor. Mai mult, în unele regiuni, Bosch produce măşti de protecţie şi dezinfectanţi, utilizate în principal pentru protecţia angajaţilor săi.
"În România, Bosch a donat echipamente medicale, echipamente de protecţie, electrocasnice Bosch, scule electrice şi componente auto Bosch pentru spitalele şi pentru personalul medical din prima linie şi a contribuit, împreună cu jucători importanţi ai industriei auto locale, la punerea în funcţiune a 50 de ventilatoare mecanice. Voluntarii Bosch au donat, în mod individual, bani, laptopuri şi alte dispozitive electronice, oferind astfel provizii de alimente şi facilitând accesul la educaţie pentru mai multe familii dezavantajate.", transmite compania.
"Suntem recunoscători tuturor celor care luptă împotriva virusului, în prima linie personalului medical, forţelor de ordine, oamenilor de ştiinţă şi lucrătorilor. De asemenea, dorim să mulţumim şi angajaţilor şi partenerilor noştri de afaceri pentru solidaritate şi implicare", a conchis Mihai Boldijar.
Bosch a investit aproximativ 360 de milioane de lei (peste 76 de milioane de euro) în România, în 2019, în principal în dezvoltarea uzinelor sale de producţie din cadrul diviziei Soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj, precum şi în domeniul cercetării şi dezvoltării, în Centrul de Inginerie Bosch din Cluj. 2019 a fost un an de creştere semnificativă pentru fabrica de componente auto electronice din Jucu, judeţul Cluj, care şi-a extins cu succes capacităţile de producţie şi depozitare, precum şi portofoliul de produse şi a inaugurat a doua sa unitate de producţie. Valoarea investiţiilor se ridică la 40 de milioane de euro. La Cluj, Bosch fabrică produse de ultimă generaţie, oferind un portofoliu bogat, echilibrat şi competitiv de unităţi electronice de comandă dedicate creşterii siguranţei în trafic şi confortului la conducere, livrând, din 2014, peste 200 de milioane de unităţi electronice de comandă clienţilor săi internaţionali .