Profitul net de 70 milioane lei înregistrat de Credit Europe Bank România în anul 2021 vine în mare parte pe fondul majorării cifrei de afaceri a cardurilor de credit, dar şi al scăderii cheltuielilor operaţionale, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit surse citate, în perioada ianuarie - decembrie 2021, activele băncii au atins valoarea de 4.3 miliarde de lei, în creştere faţă de anul 2020, în timp ce portofoliul de credite a atins nivelul de 2 miliarde lei şi depozitele atrase de bancă au crescut la valoarea la 2,5 miliarde lei. Venitul total al băncii pentru anul 2021 a fost 214 milioane lei, înregistrând o uşoară creştere de 2,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2020. Pe de altă parte, cheltuielile operaţionale au scăzut cu 39,6%, ajungând la 137 milioane lei la finalul anului 2021.
Rezultatele băncii au marcat o creştere constantă şi stabilă în ultimii ani datorită serviciilor şi principalelor produse, Credit Europe Bank Romania consolidându-şi astfel mai multe direcţii de business: cardurile de credit - CardAvantaj fiind primul card de cumpărături de pe piaţa autohtonă -, depozitele şi creditele corporate. Cifra de afaceri a cardurilor de credit a crescut cu 9,7% în 2021 comparativ cu 2020, iar vânzările prin POS-urile Băncii au crescut, de asemenea, cu 9%.
"Performanţa financiară a Băncii se datorează strategiei noastre de afaceri. Obiectivele conturate pentru 2021 au determinat rezultate foarte bune la sfârşitului anului şi am continuat să oferim produse şi servicii financiare îmbunătăţite, ca parte a direcţiei strategice de a investi continuu în optimizarea şi digitalizarea experienţelor clienţilor noştri. Adopţia digitală în rândul clienţilor băncii este în creştere stabilă datorită atât aplicaţiei mobile AVANTAJ2go, cât şi metodelor de plată contactless Apple Pay, Google Pay, gadgeturilor - sticker + brăţară - AVANTAJ2go şi OPTIMO2go şi platformei îmbunătăţite de Internet Banking", a declarat Yakup Çil, CEO al Credit Europe Bank România, se menţionează în comunicat.