Mokka BNPL se profilează ca una dintre metodele alternative de plată aflate în topul preferinţelor clienţilor din magazinele româneşti, fizice sau online, conform unui comunicat remis redacţiei. Datele unui studiu comandat de compania fintech arată că, în 2022 procentul clienţilor care au făcut achiziţii prin aplicaţiile Mokka BNPL a crescut cu 211% comparativ cu anul anterior. De asemenea, valoarea totală a achiziţiilor (GMV) realizate prin intermediul acestei modalităţi alternative de plată a înregistrat o creştere de 206% comparativ cu 2021.
"În mod cert, asistăm la o schimbare accelerată a profilului clienţilor magazinelor, a preferinţelor acestora", spune Alexandru Balaci, CEO Mokka România. "Pe de-o parte, cumpărătorii îşi doresc să acceseze rapid metode de plată flexibile şi personalizate. Pe de altă parte, comerţul online a cunoscut o dezvoltare majoră, mai ales după pandemie, dar tendinţa se păstrează la fel de puternică. Tehnologia se dezvoltă rapid şi, prin intermediul fintech-urilor, oferă instrumente de dezvoltare care nu pot fi neglijate, iar plăţile în numerar cunosc un adevărat declin. În acest context, preferinţa clienţilor pentru Mokka BNPL este perfect justificată şi cred că acesta este doar începutul unei transformări profunde în industria procesării de plăţi", explică CEO-ul companiei.
Potrivit sursei citate, datele studiului comandat de Mokka arată că utilizatorii acestui serviciu de plată sunt preponderent tineri cu vârste de la 23 la 40 de ani. În 2022, procentul clienţilor Mokka cu vârste sub 40 de ani a crescut cu 63%. Dintre aceştia, 70% sunt reprezentaţi de femei, iar restul de 30% dintre clienţi sunt bărbaţi. De asemenea, procentul celor care au plătit în magazinele online cu Mokka a crescut anul trecut cu 52%, iar ponderea consumatorilor care au ales să folosească Mokka BNPL la achiziţii şi să revină apoi pentru alte cumpărături cu plată similară a crescut în 2022 cu 48%.
"Ne bucurăm că în 2022 Mokka BNPL şi-a amplificat prezenţa pe toate canalele comerciale, fizice şi online, din Europa Centrală şi de Est", spune Marius Costin, CEO regional Mokka. "Aceasta este confirmarea că oferim clienţilor noştri produse financiare inovatoare, care răspund întru totul exigenţelor societăţii digitale", mai spune reprezentantul regional al Mokka.
Studiul comandat de companie relevă că anul trecut produsul financiar cu cel mai mare succes al Mokka este cel care permite plata eşalonată în 30 de zile. Procentul celor care au apelat la această facilitate financiară a crescut în 2022 cu 51%.
Mokka este disponibil pentru comercianţii din România pe toate canalele de vânzare (magazine online, fizice şi aplicaţii mobile) şi oferă cele mai flexibile soluţii de plată. Astfel, clienţii pot să opteze, în funcţie de nevoile lor şi de valoarea achiziţiei, pentru planuri de plată de la 30 de zile la 24 de luni.
Comercianţi de top din România au integrat deja Mokka între opţiunile de plată alternativă. CCC, Reserved, Cropp, Mohito, House şi Sinsay, Irina Reisler, F64, Lensa, MegaDepot, lanţul de service-uri Rădăcini, Bmall şi Humanic sunt unii dintre aceştia, la care se adaugă platforme populare de infrastructură pentru comerţul electronic precum Shopify, WordPress, Magento, OpenCart, Woocommerce, Merchant Pro şi GoMag.
"Numărul retailerilor care oferă clienţilor opţiunea de plată Mokka BNPL este în creştere accelerată, cu atât mai mult cu cât beneficiile pentru clienţi şi comercianţi sunt evidente. Clienţii îşi doresc facilităţi de plată, mai ales în anumite perioade din an (de sărbători, în concedii, la început de an şcolar sau pentru a profita din plin de reduceri), iar retailerii au în BNPL un instrument de loializare şi promovare a ofertelor, care totodată ajută la creşterea semnificativă a valorii medii a coşului de cumpărături. Pe lângă aceste avantaje, comercianţii au numeroase alte beneficii, dintre care mai amintesc doar creşterea ratei de conversie şi scăderea ratei de abandon a comenzilor la check-out", spune Alexandru Balaci în comunicat.