Veniturile Central European Media Enterprises (CME) în România, compania care deţine ProTV, au scăzut în cifre reale cu 10,9% în al doilea trimestru din acest an, la 44 de milioane de dolari, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când a înregistrat 49,4 milioane de dolari. Dacă nu se ia în calcul fluctuaţia cursului valutar, veniturile nete ale CME în România au crescut cu 11%.
La nivel de grup, profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) a crescut cu 44%.
În România, excluzând fluctuaţiile de curs valutar, OIBDA a crescut cu 63% în aprilie-iunie. Creşterea de 11% a veniturilor este cea mai mare dintre toate cele şase pieţe unde CME este prezentă (România, Bulgaria, Croaţia, Republica Cehă, Slovacia, Slovenia).
Profitul OIBDA în România a atins, în aprilie-iunie, 15,4 milioane de dolari, în creştere de la 11,7 milioane în trimestrul doi de anul trecut. Creşterea în cifre reale este de 31% iar creşterea OIBDA, dacă nu se ia în calcul diferenţa de curs valutar, este de 63,2%.
La nivelul întregului grup, veniturile nete au crescut, la rate constante ale cursului valutar, cu 8% faţă de al doilea trimestru din anul precedent, atingând 166,8 milioane de dolari, în timp ce OIBDA a crescut cu 44%, până la 46,8 milioane de dolari. La nivelul întregului semestru întâi, OIBDA a crescut cu 99%, până la 58,3 milioane de dolari, iar veniturile nete cu 8%, până la 293 milioane de dolari.
Conducerea CME pune aceste rezultate pe seama mai multor evoluţii pozitive din regiune. Compania-mamă a ProTV estimează că piaţa de publicitate TV a crescut cu 7% pe pieţele din regiune, în prima jumătate a anului în curs. În plus, CME afirmă că televiziunile sale au înregistrat o creştere a cotei de piaţă în cinci dintre cele şase ţări unde este activă compania.
În perioada ianuarie-iunie, în timpul unei zile, PRO TV a înregistrat în rândul publicului comercial, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 49 de ani din mediul urban, o medie de 3,9 puncte de rating şi 19,6% cotă de piaţă, în timp ce televiziunea clasată pe locul doi a obţinut 3 puncte de rating şi 15% cotă de piaţă. În prime-time, PRO TV a obţinut o medie de 10 puncte de rating şi 24,5% cotă de piaţă, iar televiziunea situată pe locul doi a înregistrat 5,6 puncte de rating şi 13,8% cotă de piaţă.