Ryanair a înregistrat pierderi nete de 19,6 milioane de euro în trimestrul al treilea fiscal şi a anunţat că vor avea loc schimbări în conducere, după ce scăderea preţurilor călătoriilor a obligat compania de transport aerian să reducă, luna trecută, estimările de profit, pentru a doua oară în acest an, transmite MarketWatch.
În urmă cu un an, Ryanair a raportat pierderi nete de 105,6 milioane de euro.
Vânzările au crescut cu 9%, la 1,53 miliarde de euro, susţinute de un avans de 8% al numărului de pasageri, conform news.ro.
După doi ani dificili, în care conflictele de muncă au nemulţumit investitorii, cel mai mare operator aerian low cost a anunţat că preşedintele David Bonderman se va retrage din funcţie anul viitor. Acesta va fi înlocuit de Stan McCarthy, care a intrat în board în 2017, iar în aprilie va deveni vicepreşedinte. Directorul independent Kyran McLaughlin va pleca şi el în 2020.
Contractul directorului general Michael O'Leary a fost extins pentru alţi cinci ani, cel puţin până în 2024, deşi schimbările din structura companiei ar putea ccrea condiţiile pentru o eventuală înlocuire.
O'Leary va prelua în acest an un nou rol, de director general al grupului, coordonând filialele însărcinate cu operaţiunile zilnice ale operatorului aerian irlandez, ale diviziei britanice, ale filialei austriece Laudamotion şi ale diviziei charter Ryanair Sun. Mai multe dintre aceste filiale vor avea propriul director general, creând o posibilă linie de succesiune.
Pierderile trimestriale, care exclud pierderile de la Laudamotion, sunt mai mari decât pierderile de 7 milioane de euro estimate de analiştii intervievaţi de FactSet. Incluzând pierderile de la Laudamotion, pierderile Ryanair se ridică la 46,5 milioane de euro.
O'Leary a spus că pierderile trimestriale sunt dezamăgitoare.
Ryanair a redus luna trecută estimarea referitoare la profitul anual la 1-1,1 miliarde de euro. Estimarea exclude pierderile de aproximativ 140 de milioane de euro a Laudamotion.
O'Leary a mai spus că nu este la fel de optimist ca alţii în privinţa rezervărilor pentru vară. Scăderea recentă a costurilor carburanţilor va ajuta operatorii concurenţi, a spus el, menţinând concurenţa la un nivel ridicat şi preţurile la un nivel scăzut.
Ryanair, care a permis anul trecut organizarea în sindicat a piloţilor şi personalului navigant, a înregistrat o creştere a costurilor cu forţa de muncă. Performanţele financiare ale companiei au fost afectate şi de instabilitatea preţurilor petrolului.
O'Leary, în noua sa calitate de CEO al grupului, care urmează exemplul structurii corporative a companiei concurente International Consolidated Airlines Group, va ajuta Ryanair să se concentreze pe mici oportunităţi de fuziuni şi achiziţii.
Ryanair a mai anunţat că va beneficia de o reducere a costurilor în luna aprilie, când va începe să introducă în exploatare avioanele Boeing 737 MAX 200, care au un număr mai mare de locuri şi un consum mai redus de carburant.
Compania, care a dat unele dintre cele mai puternice avertismente referitoare la impactul pe care l-ar putea avea retragerea Marii Britanii din Uniunea Europeană, a reiterat că, în lipsa unui acord pentru Brexit, unii acţionari din afara UE ar fi privaţi de drepturile lor de vot, pentru a respecta drepturile de proprietate din UE. Vânzările către acţionarii din afara UE ar putea fi şi ele oprite temporar.