Agricover Holding a obţinut un profit net de 82,36 milioane de lei în 2020, în creştere cu 51,31% faţă de anul anterior, conform unui comunicat remis redacţiei.
2020 a fost marcat de şocul istoric provocat de pandemia globală generată de virusul SARS-COV-2 şi de continuarea pandemiei de Febră Porcina Africană, cu impact negativ asupra unor segmente importante ale agriculturii şi industriei alimentare, şi de manifestarea unor condiţii climaterice extreme care au afectat producţia multor fermieri din sudul si estul ţării.
Liviu Dobre, Directorul General al Agricover Holding S.A. declară: "Grupul Agricover a depăşit cu succes acest test de stres, demonstrând încă o dată rezilienţa modelului său de business şi capacitatea acestuia de a absorbi şocuri majore. Grupul şi-a îndeplinit misiunea, onorând-şi angajamentele asumate faţă de parteneri şi contribuind la menţinerea în funcţiune a unor importante fluxuri de aprovizionare, cu impact major asupra agriculturii şi siguranţei alimentare a populaţiei. Nu in ultimul rând, Grupul Agricover a obţinut rezultate notabile şi a generat valoare pentru acţionari şi pentru alte categorii de părţi interesate."
Principalele rezultate financiare consolidate au fost:
-Venituri consolidate (inclusiv venituri din dobânzi şi comisioane aferente segmentului Agrifinance) de 1.639,1 milioane RON, în scădere cu 2,0% (2019: 1.673,3 milioane RON)
-Profitabilitatea consolidată a operaţiunilor continuate de 77,3 milioane RON, in creştere cu 61,6% (2019: 47,8 milioane RON)
-Profitul pe acţiune aferent operaţiunilor continuate de 0,034 în 2020 faţă de 0,021 în 2019.
"Aceste realizări nu sunt întâmplătoare, ele fiind rezultatul executării planului strategic de dezvoltare al Grupului, axat pe discontinuarea activităţilor devenite neperformante, datorită evoluţiei predictibile a sectorului agricol, şi pe realocarea resurselor pentru dezvoltarea liniilor de business strategice, care au o contribuţie efectivă la accelerarea progresului tehnologic al fermierilor, sprijiniţi de soluţii de finanţare specializate şi la dezvoltarea unei agriculturi sustenabile şi responsabile fata de mediu şi societate.", a mai declarat Liviu Dobre.
Analiza rezultatelor financiare consolidate şi pe segmente de business
Veniturile totale au scăzut în anul 2020, datorita reducerii vânzărilor segmentului Agrifood, pe fondul reorientării societăţii către producţia şi comercializarea de produse cu valoare adăugată ridicată, în detrimentul produselor mai puţin profitabile. Astfel, principalele rezultatele obţinute de segmentul Agrifood au fost:
Abatorul Periş S.A.:
-Venituri totale de 329,1 milioane RON, în scădere cu 1,5% (2019: 333,9 milioane RON);
-Profit net de 6,2 milioane RON, în creştere cu 135,7% (2019: -17,4 milioane RON).
Celelalte segmente de business au crescut, iar performanţa lor financiara s-a îmbunătăţit. Principalele rezultate financiare ale segmentelor Agrifinance şi Agribusiness au fost:
Agricover Credit IFN S.A.:
-Valoarea creditelor şi avansurilor acordate (sume nete) in creştere cu 9,4% pana la 1.643,3 milioane RON (2019: 1.501,4 milioane RON);
-Profit net de 42,1 milioane RON, în creştere cu 14,4% (2019: 36,8 milioane RON)
Agricover S.A., rezultatele aferente activităţilor continuate:
-Venituri totale de 1.139,7 milioane RON, în creştere cu 2,8% (2019: 1.109,1 milioane RON)
-Profit net de 29,8 milioane RON, în creştere cu 12,4% (2019: 26,6 milioane RON)
Finanţarea activităţii Grupului Agricover
Pe parcursul anului 2020, Grupul Agricover şi-a finanţat operaţiunile prin împrumuturi de la bănci comerciale, instituţii financiare internaţionale, fonduri de investiţii şi reinvestind majoritatea profitului obţinut. Astfel, evoluţia structurii de capital a fost:
-Datorii nete de 1.397,0 milioane RON, în creştere cu 3,9% (2019: 1.344,3 milioane RON)
-Capitaluri proprii de 499,3 milioane RON, în creştere cu 12,9% (2019: 442,1 milioane RON)
În aceste condiţii, raportul dintre totalul datoriilor nete şi capitalurile proprii s-a ameliorat de la 3,04 in 2019 la 2,8 in 2020.
Perspectivele viitoare
Grupul Agricover îşi va continua executarea planului său de dezvoltare strategică vizând creşterea organică a cotei sale de piaţă şi atingerea sau consolidarea unei poziţii de "lider de piaţă" pe toate segmentele sale de business.