Companiile E.ON din România au contribuit, anul trecut, la susţinerea economiei locale prin colaborări cu peste 900 de furnizori direcţi, respectiv cu aproximativ 2.300 de furnizori de produse şi servicii de-a lungul întregului lanţ de aprovizionare. Valoarea plăţilor efectuate către aceştia a fost de aprox. 1 miliard de lei, potrivit Raportului de sustenabilitate al E.ON, lansat astăzi.
Suma nu include valoarea achiziţiilor de electricitate şi gaze naturale, destinate celor circa 3,4 milioane de clienţi din România. În anul 2021, 56% dintre furnizorii noi au fost selectaţi şi în baza unor criterii de mediu, în creştere cu 5% faţă de anul anterior.
"Prin anvergura activităţilor noastre locale susţinem firmele şi locurile de muncă din România. Totodată, suntem responsabili să promovăm o dezvoltare sustenabilă în mediul extern. Prin urmare, ne aşteptăm ca şi partenerii noştri să îndeplinească standardele adecvate pentru performanţa ESG (environmental, social, governance), inclusiv respectarea drepturilor omului", spune Volker Raffel, directorul general al Grupului E.ON România.
Contribuabil important la bugetul de stat
E.ON a fost şi anul trecut unul dintre marii contribuabili la bugetul de stat al României, cu o valoare totală a sumelor virate de peste 1 miliard de lei sub formă de impozite şi taxe, ceea ce înseamnă o creştere cu 24% a contribuţiilor faţă de anul 2020.
În cei 16 ani de prezenţă în România, taxele plătite de grupul E.ON către bugetul de stat au depăşit suma de 11,8 miliarde de lei.
Investiţii sustenabile
Schimbările climatice sunt tot mai vizibile, iar clienţii noştri au devenit tot mai atenţi la proporţia energiei din surse regenerabile pe care o primesc, unii dintre ei optând pentru utilizarea energiei verzi în totalitate. Anticipând această nevoie a societăţii, E.ON a demarat în urmă cu mai mulţi ani un amplu proces de modernizare a reţelelor de distribuţie a energiei electrice şi a staţiilor de transformare, pentru a putea prelua energia din surse regenerabile mai puţin exploatate şi de la prosumatori, proces care se va intensifica, fiind pregătiţi astfel pentru transformarea care va avea loc în procesul de producţie a energiei electrice.
"Doar în anul 2021 am investit 644 milioane de lei, cu 24% mai mult decât în anul precedent şi aproape dublu faţă de investiţiile realizate în anul 2019. Investiţiile noastre în reţele sunt vitale pentru tranziţia la energia verde şi, în acelaşi timp, aduc clienţilor îmbunătăţiri notabile, palpabile, ale calităţii serviciilor", a mai spus Volker Raffel.
Numărul prosumatorilor racordaţi la reţelele Delgaz Grid a crescut de 25 de ori comparativ cu anul anterior, ajungând la 1.675 la sfârşitul anului 2021.
Principalul indicator de performanţă pentru continuitatea în alimentarea cu energie electrică a clienţilor, SAIDI neplanificat (durata întreruperilor neplanificate în alimentarea cu energie într-un an), era, în urmă cu 15 ani, când E.ON a preluat fosta Electrica Moldova, de peste 1.500 de minute, iar acum este de 89 de minute pe an, fiind deja în intervalul 20-100 minute pe an înregistrat în ţările europene avansate.