2021 a fost un an record din perspectiva numărului de clienţi noi - 189.000 de clienţi în 12 luni, la un număr total de 429.000 la sfârşitul anului, anunţă XTB, într-un comunicat remis astăzi redacţiei.
Este de remarcat şi creşterea semnificativă a numărului mediu de clienţi activi (cei care au efectuat cel puţin o tranzacţie) cu 92,9% mai mult faţă de 2020, la 112.000 în 2021.
Valoarea depozitelor nete ale clienţilor a crescut, de asemenea, cu 49,6% (de la 425 miliarde EUR în 2020 la 637,8 miliarde EUR în 2021).
Veniturile consolidate s-au ridicat la 136,7 milioane EUR (2020: 178,3 milioane EUR), cu costuri de operare de 76,2 milioane EUR (2020: 63 milioane EUR).
Situaţia de pe pieţe a fost influenţată, între altele, de ratele scăzute ale dobânzilor şi de creşterea dinamică a inflaţiei.
"Am observat recent o schimbare în abordarea faţă de investiţii. Nu mai este domeniul profesioniştilor, ci a devenit subiect de interes pentru aproape toată lumea. Din cauza inflaţiei ridicate, mulţi investitori din întreaga lume caută modalităţi mai eficiente de a economisi", explică Omar Arnout, CEO-ul XTB.
"Aceste rezultate de-a dreptul remarcabile vin pe fondul unui context favorabil de piaţă (volatilitatea generată de pandemie a creat multiple oportunităţi de valorificat prin tranzacţionare) şi se datorează efortului întregii echipe de a valorifica la maxim această perioadă fără precedent", spune, la rândul său, Irina Cristescu, General Manager al XTB România.
Printre măsurile luate în România şi care au condus la aceste creşteri ale rezultatelor se numără: mărirea echipei de specialişti de la nivel local, din România, creşterea bazei de parteneri, creşterea numărului de proiecte educaţionale, precum şi a calităţii şi complexităţii acestora, amplificarea activităţilor de marketing şi comunicare, lărgirea şi optimizarea periodică a ofertei de instrumente financiare prin adaptare la cerinţele clienţilor, investiţii în dezvoltarea continuă a platformei de tranzacţionare.
În România, acţiunile sunt cele mai populare instrumente financiare. Circa 80% din totalul clienţilor companiei locale au tranzacţionat acţiuni şi ETF-uri cu deţinere în trimestrul 4 2021, în vreme ce 36% dintre clienţi au tranzacţionat produse derivate.
"La XTB încurajăm fiecare client să îşi descopere profilul de risc care i se potriveşte cel mai bine şi să aleagă în cunoştinţă de cauză acele instrumente care sunt compatibile cu profilul de risc al fiecăruia. Indiferent dacă sunt speculatori pe termen scurt sau investitori pe termen lung, indiferent de posibilităţile financiare, în platforma XTB găsesc toată gama de instrumente financiare, potrivite pentru orice tip de investitor şi profil de risc", explică Irina Cristescu.
XTB are în portofoliu toate tipurile de instrumente financiare, într-un număr de peste 5.400, disponibile pe principalele pieţe de capital din Europa şi Statele Unite.
"În calitate de promotor al educaţiei financiare pe pieţele de capital încă din 2008, eforturile de educare a românilor interesaţi de investiţiile la bursă au fost, sunt şi vor continua să fie prioritatea noastră numărul unu", adaugă directoarea XTB România.
La nivel global, costurile operaţionale în 2021 s-au ridicat la 76,2 milioane EUR şi au fost cu 13,2 milioane EUR mai mari decât cele înregistrate cu un an înainte (63 milioane EUR în 2020). Cea mai importantă a fost creşterea costurilor de marketing cu 6,6 milioane EUR, adică cu 36,9% faţă de anul precedent, în principal din cauza cheltuielilor mai mari pentru campanii intensive de marketing.
"Unul dintre cei mai importanţi factori ai dezvoltării noastre stabile va fi atragerea de noi grupuri de clienţi şi creşterea sistematică a bazei noastre de clienţi. Rezultatele bune în ceea ce priveşte numărul de clienţi noi ne permit să presupunem că în 2022 vom înregistra cel puţin 40.000 de clienţi pe trimestru. Numai în ianuarie 2022 am înregistrat, deja, aproximativ 18.000 de conturi noi, ceea ce ne confirmă previziunile. Pe lângă dezvoltarea sistematică a bazei de clienţi, prioritatea noastră este de a construi brandul XTB ca furnizor global de soluţii de investiţii", adaugă Omar Arnaout.
Creşterea numărului de clienţi este rezultatul activităţilor intense de vânzări şi marketing pe pieţele din Europa Centrală şi de Est, Europa de Vest şi America Latină. Potenţialul de dezvoltare ulterioară este legat şi de extinderea şi dezvoltarea pe pieţele internaţionale.
Anul trecut, XTB a înfiinţat filiala XTB MENA Limited cu sediul în Emiratele Arabe Unite, ca centru regional prin care XTB ajunge în întreaga zonă a Orientului Mijlociu şi Africii de Nord. Tot anul trecut, XTB a primit licenţă de operare în Africa de Sud.