Guvernul a stabilit organizarea, în data de 5 noiembrie 2017, a scrutinului local parţial pentru alegerea primarului în şaisprezece localităţi în care această funcţie a rămas vacantă, precum şi pentru alegea consiliului local într-o localitate, potrivit unui comunicat de presă trimis Redacţiei.
În document se arată: "Fondurile necesare în vederea organizării alegerilor locale parţiale din data de 5 noiembrie se ridică la 4,368 milioane lei şi vor fi alocate din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2017".
Alegerile parţiale vor fi organizate în municipiul Deva- judeţul Hunedoara, precum şi în comunele Bocsig- judeţul Arad, Nicşeni- judeţul Botoşani, Călăraşi- judeţul Cluj, Pantelimon şi Bărăganu- judeţul Constanţa, Teleşti- judeţul Gorj, Balş- judeţul Iaşi, Bîrghiş- judeţul Sibiu, Drăgoieşti- judeţul Suceava, Cervenia, Poieni, Salcia- judeţul Teleorman, Checea- judeţul Timiş, Oşeşti- judeţul Vaslui, Vlădeşti- judeţul Vâlcea. Totodată, vor fi organizate alegeri parţiale pentru Consiliul Local din comuna Mereni, judeţul Constanţa.
În document se mai arată: "Potrivit art. 10 alin. 2 din Legea nr. 115 din 2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, în cazul unor alegeri locale parţiale, data desfăşurării acestora se stabileşte cu cel puţin 35 de zile înaintea votării".
De asemenea, odată cu data alegerilor, Guvernul a stabilit, prin hotărâre, calendarul acţiunilor din cuprinsul perioadei electorale, potrivit căruia, cu 15 zile înainte de data alegerilor, respectiv 22 octombrie, începe campania electorală şi se încheie pe 4 noiembrie, ora 7:00.
Guvernul a decis şi măsurile tehnice necesare bunei organizări şi desfăşurări a alegerilor locale, fiind stabilite atribuţiile şi sarcinile care revin Autorităţii Electrorale Permanente, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Sănătăţii, Institutului Naţional de Statistică, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, instituţiilor prefectului, primarilor, preşedinţilor consiliilor judeţene şi preşedinţilor tribunalelor.
Aceeaşi hotărâre stabileşte constituirea şi componenţa Comisiei tehnice centrale, respectiv a comisiei tehnice şi a municipiului Bucureşti, constituite din reprezentanţi ai instituţiilor implicate în organizarea alegerilor parţiale.
Acestea au rolul de a coordona şi monitoriza la nivelul lor de competenţă, modul de îndeplinire a sarcinilor în materie electorală de către autorităţile administraţiei publice, conform sursei citate.