Producătorul de aluminiu Alro SA (BVB: ALR, "Compania" sau "Alro") a înregistrat, în primele nouă luni ale anului 2015, un profit net ajustat de 145 de milioane de lei, comparativ cu o pierdere netă ajustată de 115 milioane de lei, în perioada similară din 2014, potrivit raportului publicat pe BVB. Cifra de afaceri a Companiei a fost de 1,77 miliarde de lei, faţă de 1,44 miliarde de lei, în primele nouă luni din 2014.
Marian Năstase, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Alro, a declarat: "Rezultatele financiare pe care Alro le-a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an sunt un semnal clar că strategia pe care o aplicăm de peste 10 ani este cea corectă şi cea care a menţinut compania viabilă în cele mai grele condiţii de piaţă".
Marian Năstase a adăugat: "Creşterea calitativă a mixului de produse vândute ne-a ajutat să ne îmbunătăţim marjele şi să fim profitabili operaţional, în condiţiile în care piaţa aluminiului este în continuă scădere. În plus, reducerea schemei de sprijin pentru sectorul energiei regenerabile a avut un impact pozitiv asupra activităţii noastre, eliminând distorsiunile cu care s-a confruntat industria noastră şi permiţându-ne să concurăm de pe poziţii egale cu alte companii din interiorul sau din exteriorul Uniunii Europene".
Dacă, în primele nouă luni ale anului 2014, cotaţia medie a aluminiului la Bursa Metalelor de la Londra (LME) a fost de 1.833 de dolari pe tonă, anul acesta aluminiul a înregistrat o scădere, atingând un nivel mediu de 1.717 dolari pe tonă, în primele nouă luni ale lui 2015 şi ajungând, în august, la un minim al perioadei, situat puţin sub 1.500 de dolari pe tonă. În acest context internaţional dificil, Alro a continuat strategia sa de extindere a producţiei şi a vânzărilor de aluminiu cu valoare adăugată mare şi foarte mare, la care se adaugă investiţiile pentru creşterea eficienţei operaţiunilor şi pentru reducerea consumurilor specifice, potrivit unui comunicat de presă al companiei, remis redacţiei.
În condiţiile creşterii vânzărilor, Alro a înregistrat un cost al bunurilor vândute de 1,45 miliarde de lei, în primele nouă luni ale acestui an, de la 1,34 miliarde de lei, în perioada similară a lui 2014. Compania a avut o producţie de aluminiu primar de 203.100 tone, de la 194.300 tone în primele nouă luni din 2014, în timp ce producţia de aluminiu procesat a fost de 59.800 tone, de la 59.200 tone.
La rândul lor, vânzările cantitative de aluminiu primar au crescut cu 3% (+3.000 de tone) faţă de primele nouă luni din 2014, în timp ce vânzările de aluminiu procesat, au avut un uşor avans, de 1% (+800 de tone), în perioada analizată, potrivit comunicatului de presă al companiei.
Veniturile din vânzări au crescut cu 23% în primele nouă luni ale acestui an, faţă de perioada similară a lui 2014, datorită strategiei Alro de promovare a vânzărilor de produse cu valoare adăugată mare, atât pentru sectorul primar, cât şi pentru sectorul procesat, dar şi aprecierii dolarului american. În acest context, Alro a înregistrat o creştere a marjei brute la 18%, în primele nouă luni ale lui 2015, faţă de 7%, în 2014. De asemenea, profitul operaţional a crescut de la 15,6 milioane de lei, în perioada ianuarie - septembrie 2014, la 218 milioane de lei, în primele nouă luni din 2015.
Compania va continua programul de modernizare şi de creştere a eficienţei operaţiunilor, cu accent pe mărirea capacităţii de reciclare şi pe continuarea extinderii portofoliului de produse, precizează comunicatul.