Purcari Wineries PLC ("Grupul", "Compania") a anunţat astăzi publicarea rezultatelor pentru primele 9 luni din 2022, arată un comunicat de presă transmis redacţiei.
Potrivit sursei citate, veniturile au crescut cu 20% faţă de anul precedent, ajungând la 199,8 milioane RON, în al treilea trimestru creşterea accelerând la 27%. Grupul a înregistrat o performanţă puternică, demonstrând rezilienţă la presiunile inflaţioniste, marjele EBITDA şi a Venitului net din T3 2022 ajungând la 29% şi respectiv 19%. Creşterea EBITDA normalizată, excluzând încasările suplimentare din tranzacţia GCC înregistrată în T3 2021 fiind de +26%1.
Oferta de valoare a Grupului, în formula de "lux accesibil", a demonstrat rezilienţă faţă de presiunile inflaţioniste, economice şi geopolitice, brandurile Purcari, marca de întâietate a Companiei, şi Bardar, marca de brandy Premium, crescând la rate de două cifre.
În octombrie, Grupul a făcut încă un pas spre consolidarea poziţiei sale de lider al vinificaţiei din Europa Centrală şi de Est, prin achiziţia unui pachet majoritar de 76% din Angel's Estate, o cramă cu ciclu complet din Bulgaria, cu 100 ha de vii proprii şi o capacitate anuală de producţie de peste un milion de sticle.
"În acest trimestru, vreau să subliniez recolta noastră excelentă din 2022, atât din punct de vedere cantitativ, cât şi calitativ. A fost un an de recoltă record pentru Grupul nostru şi împreună cu achiziţiile de struguri din surse terţe, suntem pregătiţi să beneficiem de o structură de costuri competitivă în 2023. Acesta fapt este unul important, având în vedere presiunile inflaţioniste continue, mai ales după sezonul agricol dificil din 2021. Suntem foarte optimişti cu privire la 2023", a declarat Victor Bostan, Director Executiv Purcari Wineries PLC.
Repere cheie:
-România: +11% creştere a veniturilor în 9 luni 2022 şi +17% în T3 2022. Creştere de două cifre pentru Purcari cu performanţă puternică a seriei Nocturne în HoReCa. Bardar, creştere rapidă faţă de anul trecut cu o cerere mărită în conturile cheie, deşi de la o bază mai mică.
-Moldova: +29% în 9 luni 2022, tendinţa ascendentă continuând pe toate canalele, toate brandurile având o performanţă puternică atât ca valoare cât şi volum.
-Polonia: +11% în 9 luni 2022, continuând acordarea priorităţii marjelor faţă de volum şi crescând ponderea vânzărilor Premium. Focusarea pe segmentul Premium dă roade, vânzările Purcari şi Bardar crescând cu +5pp pe an, până la 7% din vânzările totale ale Grupului în Polonia pentru 9 luni 2022.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.11.2022, 09:53)
Foarte bine arata WINE.Ma surprinde tare ca este la 350 M capitalizare cand profit net va fi 50-55 si mai presus de asta doar brandul s-ar vinde maine cu 150 m Euro la ce multipli se fac astfel de tranzactii de catre marile grupuri de FMCG pe bauturi.
Din multiple surse e agitatie mare pe achizitii la bauturi in RO.In afara de grupurile specializate in sectorul asta viticol baga la moft miliardarii banii.Desigur ca nu e Moldova tara in care sa faci chiar azi achizitie si vad ca Romania incepe sa fie perceputa cu oarece risc in crestere dar peste 2-3 ani o astfel de tranzactie pe WINE va tripla actuala capitalizare.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de solea în data de 15.11.2022, 10:36)
si daca raman fara gaz in Moldova?
1.2. Au variante de rezerva! (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Axxa în data de 15.11.2022, 12:40)
Baga tescovina la fermentat
1.3. dar zeama' pe care o vand (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.11.2022, 20:02)
cum arata?
mergi in comunitatea consumatorilor de vin sa auzi adevarul
Bostan merge la fraiereala (dublu standard de calitate) adica vin pentru concursuri si piata din vest, iar la raft in romania zeama de strugure
vinul de la raft este echivalent cu vinul spaniol de 1-2 euro
distilatele bardar - divin doar alcool si arome de te ia capu' si stomacul (invechirea la butoi este doar pe hartie)
in ritmul asta de fraiereala accelereaza catre .......
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.11.2022, 22:41)
comunitatea alora care trag de pe boasca sau aia care filtreaza prin paine?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.11.2022, 15:34)
"Grupul a înregistrat o performanţă puternică, demonstrând rezilienţă la presiunile inflaţioniste" => cat umor au baietii :))
Sa-i vad la anul, cu productia de acuma si salariile de atunci, ca asa e tare ieftin si usor sa bati toba mare-n targ cum ca ai demonstrat "rezilienta la presiunile inflationiste"!
Cand altii au probleme cu supermarketurile, pentru ca le cresc costurile lunar, vine niste baieti amuzanti si bat cu pumnul in piept pentru ca ei investesc si recolteaz tot o data la 12 luni.
Halal!
... si ne vedem peste un an :))
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.11.2022, 17:43)
razi degeaba si ai sa vezi peste un an o profitabilitate si mai buna pentru ca daca citesti cu atentie creste puternic vanzarea pe brandul Purcari,care e cel mai scump
iar productia din toamna asta e foarte mare si deci costul cu vinul va fi considerabil mai mic decat in 2022
celelalte cheltuieli cresc in pas mult mai mic avand si pondere mai mica
marketing se pastreaza,publicitate scade rate cardul
vad ca spun si ei ca se asteapta la un 2023 excelent
nicinu e foarte necesar sa creasca pretul la ce scadere de cost e la materie prima productie 2022
asta e smecheria,ca e inflatie la raft si deflatie la materia prima