Dacă în prima jumătate a anului 2015 Grupul de firme Agricola înregistra o creştere a cifrei de afaceri de 3,4% faţă de perioada similară din 2014, rezultatul cumulat după primele nouă luni ale acestui an arată o creştere a cifrei de afaceri de 4,5% faţă de primele trei trimestre ale anului 2014, ajungând la 482,859 milioane lei, informează un comunicat de presă al Agricola.
"Accelerarea ritmului de creştere se datorează în special vânzărilor crescute la principalele categorii de produse ale companiilor din Grupul Agricola: carne de pasăre, salamuri crud-uscate, semipreparate din carne şi ready-meals. Pe de altă parte, unele companii din grup şi-au calibrat activitatea în funcţie de contextul de piaţă şi preţul de valorificare a produselor, înregistrând cifre de afaceri în scădere faţă de anul trecut, respectiv: Aicbac SA (creşterea vacilor pentru lapte şi culturi agricole) - 18%, Suinprod Siret SRL (creşterea porcinelor) - 4,3% şi Agricola Magazine SRL (reţeaua de magazine Agricola - 16%", se precizează în comunicatul amintit.
Agricola Internaţional SA, companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanţul de producţie al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 9 luni o cifră de afaceri similară celei din primele trei trimestre ale anului trecut, ajungând în prezent la circa 269 mil. lei.
"Firmele din Grupul Agricola continuă trendul ascendent la care s-au angajat acum câţiva ani. În cazul Agricola Internaţional, cifra de afaceri se menţine la nivelul anului trecut, situaţie cauzată în principal de diminuarea vânzărilor de nutreţuri combinate la terţi. Cumulat la data de 30 septembrie, vânzările de carne de pui înregistrează o creştere cantitativă cu 4,1% (29.180 tone), comparativ cu perioada similară din 2014, cu un preţ mediu mai mic cu 1% faţă de anul trecut, respectiv o creştere valorică de 3%. în contextul unei scăderi a preţului mediu al pieţei la carnea de pasăre, tendinţă manifestată atât în piaţa internă cât şi pe piaţa europeană", declară Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.
Conform sursei citate, cifra de afaceri a companiei Salbac a crescut în primele nouă luni cu 20%, ajungând la 82,580 mil. lei (faţă de 68,397 mil lei în 2014). "Cea mai spectaculoasă creştere o înregistrăm la grupa salamurilor crud-uscate, de 29% în volume, respectiv 28,2% în valoare. Pe total categorie mezeluri, creşterea volumelor este de 15%, în contextul în care am diminuat controlat vânzările de preparate fiert-afumate", precizează Grigore Horoi.
La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la Europrod, "avem o creştere cantitativă de 7% şi o creştere a cifrei de afaceri cu 13% faţă de cea din primele 9 luni ale anului trecut (24,247 mil. lei faţă de 21,372 mil lei)", adaugă preşedintele Agricola.
Şi la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, vânzările au înregistrat o creştere de 7% (46,602 mil. ouă în 9 luni 2015), respectiv o creştere de 20% a cifrei de afaceri (25,045 mil. lei în S1 2015).
Agricola a exportat în primele nouă luni aproape 3400 tone carne pasăre, adică 11,6% din totalul volumelor comercializate, în creştere cu 12 procente faţă de anul trecut.
Salbac a crescut volumele de mezeluri exportate cu 4,6% faţă de anul trecut, ajungând la circa 650 de tone.
Europrod a exportat în primele nouă luni ale acestui an cu 25% mai multe semipreparate faţă de anul trecut, respectiv 354 tone.