Consumul de whisky a crescut cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018, la un volum de 2.683.000 litri, în timp ce piaţa de single malt, consumul a crescut cu 13%, reprezentând o cotă de 2% din consumul total de whisky, arată datele furnizate de Audit Retail Nielsen.
Potrivit sursei citate, Alexandrion Group a lansat în 2017 proiectul Single Malt Society, prima comunitătate dedicată iubitorilor de whisky single malt. Comunitatea numără în prezent peste 3000 abonaţi în mediul online (site-ul sinlgemaltsociety.ro şi social media), iar în mediul offline, la nivel national, aceasta activează prin degustări, worskhop-uri, dezbateri (peste 25 de evenimente doar în 2019), în oraşe precum Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara, Craiova.
Dragoş Mateescu, specialist Single Malt Society: "Anul 2019 a fost un an excelent pentru lumea whisky-ului. Aceste procente în creştere nu fac decât să ne demonstreze că românul a început să fie foarte atent cu alegerile pe care le face. Consumatorul român a învăţat, treptat, să treacă dincolo de numele unui brand şi să descopere aroma, gustul şi povestea dintr-un pahar. Anul acesta, în cadrul evenimentelor Single Malt Society, am fost plăcut surprins să descopăr un public numeros, dornic să intre mereu într-o dezbatere din care să afle cât mai multe despre acest tip de whisky. Sunt convins că anul 2020 ne va surpinde cu noi procente în creştere în materie de whisky. Totodată, anul 2020 va fi un an de referinţă pentru industria producătoare de whisky din România, datorită lansării primului single malt autohton. Anul acesta au fost adăugate la maturare alte 250 de butoaie, ceea ce înseamnă un ritm susţinut al distilării şi atenţie sporită asupra calităţii, aspect de care am ţinut cont încă de la începutul întregului procesului de maturare. Pentru toate acestea, un master blender dedicat se asigură de existenţa unei constanţe pentru gama de bază."
Conform ipotezelor emise de principalii jucători din industria băuturilor spirtoase din ţara noastră, anul 2020 va înregistra creşteri substanţiale pe toate categoriile şi va aduce îmbunătăţiri profilului consumatorului român.