Oil Terminal (OIL) a raportat un profit net de 6,34 milioane de lei pentru primele trei luni ale anului, cu 58,9% peste cel din perioada similară a anului trecut, în condiţiile creşterii veniturilor din prestări servicii 7,59%, la 47,53 milioane de lei şi a cheltuielilor totale cu 8,13%, la 41,87 milioane de lei, reiese din raportul operatorului terminalului petrolier de la Marea Neagră publicat la finele săptămânii trecute pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti. De menţionat totuşi că OIL a terminat anul trecut cu un profit net de circa 4 milioane de lei, mult sub profitul înregistrat în prima jumătate a anului.
Amintim că, începând cu luna octombrie a anului 2020, Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale (ANRM) a majorat tarifele reglementate pentru prestarea serviciilor ale Oil Terminal cu 12,02% după o majorare de 5,38% în octombrie 2019.
Cheltuielile cu personalul s-au ridicat la 23,5 milioane de lei, în creştere cu 13,1% faţă de cele din T1 2020, acestea având ponderea cea mai mare în cheltuielile totale ale companiei. Amintim de asemenea că Oil Terminal a fost recent dată în judecată de sindicat, care solicită companiei să înregistreze la ITM Constanţa Actul Adiţional la contractul colectiv de muncă prin care s-a convenit de către firmă şi sindicat acordarea unor majorări salariale începând cu 1 iulie 2021 sub rezerva aprobării Bugetului de venituri şi cheltuieli (BVC) în forma propusă de companie. Ulterior, în şedinţa AGA din 29 aprilie 2021, acţionarii nu au aprobat varianta de BVC care cuprindea majorările salariale invocate mai sus, ci varianta de BVC care cuprinde doar reîntregirea salariilor aferentă majorărilor acordate în 2020. Compania a avut în 2020 o cifră de afaceri de 191,5 milioane lei şi 950 de angajaţi.
În orice caz, profitul din exploatare al Oil Terminal pentru primul trimestru din 2021 s-a ridicat astfel la 7,53 milioane de lei, cu 38% peste cel din T1 2020.
La data de 31 martie 2021, activele totale ale Oil Terminal erau în sumă de 565,77 milioane de lei, în linie cu cele de la finalul lui 2020 şi 2019, în timp ce datoriile totale erau de 115,75 milioane de lei, de asemenea în linie cu cele de la finele lui 2020 şi 2019.
Oil Terminal este singurul operator din portul Constanţa pentru primirea, încărcarea, descărcarea produselor petroliere, petrochimice, chimice, pentru import, export şi tranzit cu asemenea mărfuri. Secundar, compania asigură depozitarea şi condiţionarea ţiţeiului, produselor petroliere, petrochimice, chimice, activităţi de servicii anexe transporturilor pe apă, testări şi analize tehnice, transport de marfă pe calea ferată, transporturi rutiere de mărfuri, alte activităţi anexe transporturilor, transportul energiei electrice, distribuţia energiei electrice, comercializarea energiei electrice.
Statul Român, prin Ministerul Economiei deţine 59,62% din totalul acţiunilor cu drept de vot ale companiei. Compania va distribui dividende de 1,6 milioane de lei din profitul anului trecut în acest an, dividendul unitar fiind de 0,00276217 lei, ceea ce raportat la preţul acţiunii OIL de ieri, de 0,189 lei, oferă un randament brut de 1,4%.