TEILOR, lanţul de magazine de bijuterii de lux, cu prezenţă în regiunea Europei Centrale şi de Est, raportează pentru România, în primul semestru din 2022, vânzări în valoare de 124 de milioane de lei, în creştere cu 44% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când a înregistrat vânzări de 86 de milioane de lei. De asemenea, numărul de produse vândute a crescut cu 13% faţă de primul semestru din 2021, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Evoluţia pozitivă a vânzărilor TEILOR din prima jumătate a anului 2022 demonstrează o revenire a situaţiei pre-pandemice, în care se manifestă o apetenţă a clienţilor pentru produsele de lux, chiar dacă este ponderată de instabilitatea geopolitică şi economică. Această creştere a fost susţinută şi de extinderea reţelei TEILOR din România în ultimul an, ceea ce a oferit unui număr mai mare de clienţi acces la produsele noastre. Cu toate acestea, rămânem rezervaţi în ceea ce priveşte potenţialele creşteri din a doua jumătate a anului din cauza impactului negativ al inflaţiei galopante asupra consumatorilor. Pentru a rezolva această problemă, am lansat recent, la nivel local, o soluţie de tipul buy now, pay later, care permite clienţilor să cumpere produse în rate fără dobândă. Am observat că există o cerere în creştere pentru astfel de modele de plată în pieţele din America de Nord şi Europa de Vest şi suntem încrezători că va fi apreciată de clienţii noştri din România," a declarat Willy Dicu, CEO al TEILOR.
Comportamentul consumatorilor şi cererea au fluctuat în primele şase luni ale anului 2022, în contextul reluării călătoriilor, al războiului, inflaţiei şi al creşterii ratelor dobânzilor. Cu toate acestea, în prima jumătate a anului 2022, principalul articol vândut a continuat să fie reprezentat de inelul de logodnă, care a însumat vânzări mai mari cu 23% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, verighetele au înregistrat un avans semnificativ, de 34%, datorită creşterii numărului de nunţi din vara anului 2022.
Cele mai vândute produse în prima parte a anului 2022 au fost verighetele cu diamante şi inelele de logodnă cu microsetting, urmate de inelele solitaire.
Cerceii cu diamante şi inelul cu diamante au rămas cele mai căutate bijuterii, înregistrând creşteri de două cifre faţă de anul trecut. Cea mai notabilă creştere, de 82%, a fost la brăţările tennis cu diamante, una dintre cele mai importante tendinţe în materie de bijuterii în ultimii ani. În plus, TEILOR a remarcat că tot mai mulţi români aleg brăţările de aur sau din platină sau pandantivele drept cadou pentru a marca momente importante, precum zile de naştere sau aniversări.
În prima jumătate a anului 2022, TEILOR a continuat să îşi consolideze poziţia de brand de bijuterii de lux pe piaţa locală şi europeană prin campanii cu ambasadori locali în Polonia şi Bulgaria, precum şi prin dezvoltarea unei strategii de poziţionare a brandului ca primă alegere a consumatorilor pe segmentele inelelor de logodnă şi a verighetelor. În plus, TEILOR a fost prezent prin mai multe colaborări la premiere pe covorul roşu, inclusiv la evenimente internaţionale precum Festivalul de Film de la Cannes.
În 2022, TEILOR a deschis şase magazine, dintre care trei în România - în Bucureşti, Iaşi şi Piatra Neamţ - şi câte unul în Polonia, Cehia şi Ungaria. Până la finalul acestui an, compania vizează inaugurarea altor două magazine noi, care vor dezvolta reţeaua TEILOR până la 64 de magazine, dintre care 51 de magazine în România şi 13 magazine internaţionale, în Polonia, Ungaria, Bulgaria şi Cehia. Pe lângă magazinele fizice, TEILOR operează, în prezent, cinci platforme online.
TEILOR se va concentra între 2022 şi 2024 pe consolidarea prezenţei pe pieţele existente, prin intermediul a peste 60 de magazine în România, Polonia, Ungaria, Bulgaria şi Cehia. Începând cu anul 2025, TEILOR va explora extinderea în Germania, Austria, Slovacia şi alte pieţe, vizând a deschide între patru şi şase magazine noi pe an în locaţii premium plus, se mai arată în comunicat.