Cifra de afaceri a Grupului TeraPlast a crescut cu 20%, în trimetrul întâi al acestui an faţă de aceeaşi perioadă din 2019, până la 208,9 milioane de lei, a anunţat un comunicat al companiei. Acesta arată că TeraPlast a înregistrat o evoluţie de 32% a EBITDA, până la 17,4 milioane de lei, în pofida crizei declanşate în luna martie de apariţia noului coronavirus. Principalele motoare de creştere au fost rezultatele TeraPlast SA şi TeraSteel Serbia.
Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast, a subliniat: "În 2019, Grupul nostru a implementat proiecte ample de investiţii, în valoare de aproape 100 de milioane de lei. În primul trimestru din 2020 ne-am concentrat pe aducerea în parametri normali de funcţionare a acestor investiţii care pun bazele dezvoltării Grupului din următorii ani. În pofida contextului dificil în care ne aflăm începând cu utima lună din T1, ne-am păstrat o marjă de profitabilitate echilibrată la nivel de Grup şi chiar am performat în unele zone. Fabricile noastre sunt operaţionale şi ne adaptăm condiţiilor actuale. Este prematur în acest moment să estimăm impactul pe care îl va avea asupra business-ului criza economică ce va urma, însă avansul pe care îl înregistrăm după primul trimestru ne indică o posibilă închidere a anului 2020 la un nivel similar cu cel din 2019".
Cea mai bună evoluţie în trimestrul întâi din 2020 a avut-o TeraPlast, a cărei cifră de afaceri a crescut cu 28% de la an la an, pe fondul evoluţiei lucrărilor de infrastructură. Totodată, compania a generat 72% din EBITDA Grupului şi a marcat cea mai bună marjă de profitabilitate, de 14,3%, datorită eficientizărilor operaţionale.
Business-ul TeraSteel a înregistrat o EBITDA de 5,9 milioane de lei, în creştere uşoară faţă de perioada similară a anului trecut, şi un avans al cifrei de afaceri de 24% faţă de trimestrul 1 din 2019. În continuare motorul creşterii acestui business este fabrica din Serbia, având în vedere că în România compania utiliza deja întreaga capacitate de producţie. TeraSteel este unul dintre cei mai importanţi producători de panouri termoizolante, structuri zincate uşoare şi hale la cheie din Europa Centrală şi de Est, iar produsele sale ajung în 25 de ţări europene, conform sursei citate.
Wetterbest şi TeraGlass au înregistrat creşteri moderate ale cifrei de afaceri, faţă de primul trimestru al anului trecut, din cauza scăderii vânzărilor în luna martie. Aceste companii au fost cele mai afectate de blocajul cauzat de criza sanitară, sistemele complete pentru acoperişuri, ferestrele şi uşile fiind produse care se adresează consumatorilor finali. Profitabilitatea celor două companii a fost erodată ca urmare a cheltuielilor adiţionale cu punerea în funcţiune a investiţiilor finalizate anul trecut. De asemenea, structura de personal a fost dimensionată pentru a susţine creşterea bugetată pentru 2020. În contextul actual, ambele societăţi au luat măsuri de redimensionare a costurilor cu personalul şi sprijin pentru angajaţi.
Wetterbest este unul dintre liderii pieţei de sisteme pentru acoperişuri din România. În luna martie, compania a inaugurat o nouă unitate de producţie în Băicoi, în urma unei investiţii de 44,5 milioane de lei.
TeraGlass deţine portofoliul de ferestre şi uşi al Grupului TeraPlast. În 2019, compania a implementat un amplu proiect de investiţii în valoare de 17,7 milioane lei pentru extinderea capacităţii de producţie.
Grupul TeraPlast a implementat încă de la începutul lunii martie măsuri de protecţie a business-urilor şi a angajaţilor în contextul răspândirii Covid-19. Pe lângă măsurile de igienă strictă şi procedurile speciale de interacţiune, Comisia de Analiză a Grupului a întocmit zece scenarii de acţiune în funcţie de evoluţia posibilă a situaţiei actuale. Scenariile includ măsuri de optimizare a activităţii în zonele în care se înregistrează scăderi ale comenzilor, de prevenţie şi gestionare optimă a riscurilor de credit, dar şi reducerea costurilor fixe. În acelaşi timp, Grupul continuă să evalueze oportunităţi de afaceri care pot apărea în acest context economic, pentru a asigura o creştere sustenabilă pe termen mediu a Grupului TeraPlast.
Totodată, management-ul Grupului şi-a redus temporar salariile, în proporţii cuprinse între 25% şi 50%.