Operatorul de telefonie mobilă "Vodafone" România a înregistrat, în perioada 1 aprilie - 30 iunie 2009, o scădere de 17,3% faţă de rezultatele obţinute în perioada similară a anului trecut.
"Vodafone" România avea 9.532.530 de clienţi la 30 iunie 2009, corespunzător unei creşteri de 5,2% de la un an la altul şi unei scăderi de 0,6% comparativ cu trimestrul anterior.
"Rezultatele noastre financiare reflectă impactul situaţiei economice, la care "Vodafone" nu este imună, dar şi al deciziilor de reglementare intrate în vigoare în această perioadă. Venitul mediu pe utilizator a scăzut faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe măsură ce clienţii noştri au început, din cauza crizei financiare, să-şi limiteze consumul serviciilor de comunicaţii, pentru un mai bun control asupra costurilor", a declarat Liliana Solomon, CEO "Vodafone" România, printr-un comunicat de presă. Aceasta a continuat, precizând că "aprecierea clienţilor noştri se reflectă în creşterea cu circa 10% a bazei noastre de abonaţi".
Potrivit reprezentanţilor companiei, venitul mediu pe utilizator a atins valoarea de 8,3 euro în trimestrul încheiat la 30 iunie 2009, faţă de 8,2 euro în trimestrul anterior, încheiat la 31 martie 2009, corespunzător unei creşteri de 0,7%.
La 30 iunie 2009, clienţii serviciilor pe bază de abonament reprezentau 38,4% din baza totală de clienţi a "Vodafone" România, iar cei ai serviciilor preplătite - 61,6%, ceea ce arată o creştere de 9,4% a numărului de abonaţi, de la un an la altul