Grupul auto francez Renault a raportat joi o scădere de 19,2% a veniturilor în primul trimestru, până la 10,125 miliarde de euro, şi a avertizat că deocamdată este prea devreme pentru a evalua impactul pandemiei de coronavirus asupra rezultatelor grupului în acest an, transmite Reuters.
Proprietarul Dacia, care a anulat deja plata dividendelor pe 2019 şi a suspendat prognozele financiare, a fost afectat de criza sanitară care a dus la prăbuşirea cererii pentru autoturisme şi la închiderea reprezentanţelor şi a facilităţilor de producţie.
Pentru prima dată în istorie, în primul trimestru al acestui an Franţa nu a mai fost principala piaţă a grupului Renault, care a vândut mai multe autovehicule în Rusia (115.713 autoturisme şi utilitare) decât în Franţa (110.467 unităţi).
La nivel global, vânzările Renault au scăzut cu 25,9% până la 672.962 autoturisme şi utilitare. În Europa, vânzările Groupe Renault au scăzut cu 36% până la 321.756 unităţi, cu un declin accelerat spre sfârşitul trimestrului din cauza închiderii activităţilor industriale şi comerciale ale grupului.
"Marca Dacia a fost afectată în mod deosebit şi a înregistrat un declin de 44,5% al înmatriculărilor" în Europa, în timp ce marca Renault a înregistrat un declin de 32,3%, a precizat grupul francez.
În total, un număr de 110.279 autoturisme şi utilitare marca Dacia au fost vândut la nivel global în primul trimestru al acestui an, cu 40,1% mai puţine decât în perioada similară a anului trecut.
Grupul Renault a subliniat că este interesat să repornească activităţile comerciale şi de producţie în ţările unde condiţiile de siguranţă permit acest lucru şi a adăugat că va implementa toate măsurile necesare pentru a răspunde eficient la cererea comercială.
Şi activităţile de producţie la Uzinele Dacia de la Mioveni au fost reluate parţial, începând de marţi, pe bază de voluntariat, urmând ca, din data de 4 mai, să fie reluate activităţile în cadrul Uzinei Mecanice şi Şasiuri, respectiv Uzinei Vehicule, în departamentul Presaj, a anunţat anterior Grupul Renault România.
Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
1. 40% in Q1, 80% in Q2?
(mesaj trimis de anonim în data de 23.04.2020, 10:33)
Cumparatorii nu prea au bagat de seama criza in ianuarie. Abia in februarie / martie a devenit mai clara problema. Deci 40% in Q1 e bun, tinand cont de un ianuarie obisnuit (desi, nu stiu cate vanzari se fac in ianuarie de regula). Q2 va fi mult mai rau.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.04.2020, 12:14)
Situatia este intr-adevar dificila! Eu consider ca acum este momentul ca sa dovedim cat de patrioti suntem! Haideti sa aratam ca ne iubim tara si sa-i sustinem pe producatorii autohtoni,din toate domeniile! Sa cumparam produse fabricate in Romania si sa ne petrecem concediile in Romania!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.04.2020, 19:06)
E OK sa favorizezi un produs autohnon. Problema e ca nimeni nu o sa mai cumpere masini noi!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.04.2020, 12:11)
Fara masina poti sa traiesti nu este nici o problema..
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.04.2020, 15:26)
Nu este fara masina. Ci cu masina veche. Mai tragi de ea, unul, doi ani. Toata lumea face asa. Toate companiile fac asa. Asa au facut si in 2008-2009. Au redus Capex.