În primele trei luni ale acestui an, vânzările Grupului Bosch au înregistrat o creştere cu 17,0 procente faţă de anul precedent, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
"Cu un prim trimestru bun, Bosch a păşit cu succes în anul 2021", a declarat prof. Stefan Asenkerschbaumer, CFO şi vicepreşedinte al consiliului de administraţie Bosch. Acesta şi-a exprimat încrederea cu privire la anul 2021, dar se aşteaptă să fie un alt an plin de provocări. Pentru perioada de raportare actuală, se preconizează ca cifra vânzărilor să crească cu aproximativ 6 procente faţă de anul precedent, în timp ce marja din operaţiuni se va îmbunătăţi uşor, la aproximativ 3 procente - sau aproximativ 4 procente fără costuri de restructurare. Cu toate acestea, acest lucru depinde de efectele blocajelor din domeniul semiconductorilor, care sunt dificil de evaluat. "Anul 2021 va fi o etapă importantă pe calea noastră de a ne recâştiga marja ţintă de aproximativ 7 procente în următorii doi-trei ani", a spus Asenkerschbaumer. Anul fiscal 2020, un an încurajator în pofida pandemiei, cu un rezultat operaţional (EBIT din operaţiuni, ajustat pentru efectele alocării preţului de cumpărare pentru Automotive Steering şi BSH Hausgeräte) de 2,0 miliarde de euro oferă companiei Bosch o bază solidă, pe care să investim în continuare în domenii de importanţă viitoare. Cu o cifră a vânzărilor de 71,5 miliarde de euro, cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare au rămas practic neschimbate, la 5,9 miliarde de euro, iar marja profitului operaţional (EBIT) a ajuns la 2,8 la sută. Ajustată pentru cheltuielile de restructurare, care au împovărat suplimentar rezultatul în 2020, cifra a fost de 4,7 procente.
Bosch îşi propune să valorifice avantajul competitiv care derivă din experienţa sa vastă în materie de combinare a conectivităţii (internetul lucrurilor, IoT) cu inteligenţa artificială (IA) pentru a genera afaceri viitoare şi a deveni un lider în domeniul AIoT. Bosch preconizează că produsele compatibile cu IA vor genera vânzări în valoare de miliarde de euro în următorii câţiva ani. Se preconizează că vânzările de dispozitive cu funcţii de conectivitate pentru acasă se vor dubla: de la patru milioane, anul trecut, la aproximativ opt milioane de unităţi în 2021. În plus, Bosch doreşte să utilizeze IA pentru a evalua datele referitoare la modul în care îşi folosesc produsele clienţii săi şi, în acest fel, să ofere actualizări de software care să creeze funcţii şi servicii noi pentru aceştia. "Conectarea lucrurilor are ca urmare cunoaşterea modului în care sunt folosite", a declarat Denner. "Acest lucru ne permite să ne îmbunătăţim continuu produsele, să le actualizăm continuu şi să le oferim clienţilor noştri mai multe avantaje." În domeniul securităţii video, de exemplu, analiza video bazată pe reţele neuronale deschide noi posibilităţi. În acest scop, Bosch integrează detectoare atât în camerele noi, cât şi într-un AI box care poate fi conectat la dispozitivele instalate. Prima aplicaţie este un detector de trafic care va putea iniţial să detecteze şi să localizeze cu precizie autovehiculele în situaţii de trafic aglomerat, chiar şi în condiţii de iluminare slabă. Cu cât sunt colectate mai multe date în aplicaţia clientului, cu atât mai mult va putea ajuta IA, inclusiv prin detectarea precisă a accidentelor, spune compania.