ÎN ULTIMII CINCI ANI, Reclamaţiile către ANPC în domeniul financiar s-au înmulţit de 8 ori

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 6 decembrie 2017

Numărul reclamaţiilor înregistrate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în domeniul financiar, în ultimii cinci ani, a crescut de opt ori, potrivit lui Bogdan Pandelică, preşedintele instituţiei, care subliniază că acesta a ajuns la 10.476, la finalul lui 2016.

Domnia sa a precizat că este vorba despre sesizările instrumentate de ANPC în segmentele financiar-bancar, financiar non-bancar şi recuperatorilor de creanţe. Potrivit lui Bogdan Pandelică, petiţiile primite de Autoritate de la consumatori privesc aspecte legate de posibile clauze abuzive, nemulţumirile vizând în special zona de dobânzi şi penalităţi.

ANPC a primit, în cei zece ani de când ţara noastră a aderat la Uniunea Europeană (UE), peste 700.000 de reclamaţii din cele mai importante sectoare - alimentar, nealimentar, zona financiar-bancară, cumpărături online, transporturi, a anunţat domnul Pandelică.

ANPC are peste 45 de dosare pe rolul instanţelor deschise împotriva instituţiilor financiare. Deciziile justiţiei în aceste contracte, care au efect erga omnes, sunt obligatorii pentru toate contractele financiare similare cu cele reclamate.

Când vine vorba de alfabetizarea financiară a consumatorilor din ţara noastră, atunci suntem în coada Europei, cu un grad de 22%, comparativ cu cel al bulgarilor, de 35%, a precizat, ieri, Cosmin Vladimirescu, general manager în cadrul Mastercard România. "Dacă ne uităm şi la gradul de incluziune financiară, atunci constatăm că doar 60% dintre români au acces la servicii financiare, iar 40% încă nu le-au cunoscut", a adăugat domnia sa.

Florin Dănescu, preşedintele executiv al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB), a completat subliniind că, pe plan mondial, la educaţia financiară ocupăm locul 123 din 143.

Reprezentantul sistemului bancar a vorbit despre preocuparea băncilor pentru educarea şi informarea consumatorilor.

Toată industria financiară este focusată pe asigurarea unui grad de educaţie a consumatorilor, a completat Mirela Iovu, vicepreşedintele CEC Bank, care consideră că educaţia financiară trebuie să devină materie obligatorie, nu opţională, în şcoli.

Ieri a fost lansată "Tribuna Consumatorului" - prima platformă online care înglobează informaţii pentru toate tipurile de consumatori, realizată de Asociaţia "Sută la sută românesc".

Preşedintele ANPC a declarat: "Este o iniţiativă importantă, din perspectiva noastră, din două puncte de vedere. Noi sperăm să fie o platformă reală, care să corespundă nevoilor şi aşteptărilor consumatorilor, atât pentru informarea consumatorilor, cât şi pentru educaţia consumatorilor. Sunt convins că nu a fost lansată întâmplător, pentru că aşa cum bine ştiţi, anul acesta împlinim zece ani de când am intrat în Uniunea Europeană şi sunt convins că vom avea un punct de comunicare şi un punct de colaborare semnificativ cu această entitate, cu această platformă, care va veni în sprijinul consumatorilor, cu siguranţă, pe cele două aspecte, anume informarea consumatorului cât şi educarea acestuia. Orice demers venit în sprijinul consumatorului vine şi în sprijinul nostru, pentru că orice consumator mai bine informat, cu anumite îmbunătăţiri ale educaţiei, cu o cunoaştere mai bună a legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorului, până la urmă vine şi în sprijinul pieţei concurenţiale şi permite o dinamică corectă a economiei".

"Tribuna Consumatorilor" pune la dispoziţia utilizatorilor materiale text şi video realizate în parteneriat cu anumite instituţii de stat, organizaţii şi asociaţii profesionale. Ariile principale acoperite sunt tehnologia, banii, casa şi familia, auto şi călătoriile.

Evoluţia numărului de carduri bancare din ţara noastră a fost spectaculoasă, în ultimii ani, a arătat domnul Vladimirescu, precizând: "Singurul indicator care a depăşit creşterea numărului de carduri a fost creşterea gradului de utilizare, în special pe tranzacţii contactless. Cardurile de masă, care au apărut acum aproape doi ani, nivelul de penetrare fiind de aproape 50% - la finalul anului vom fi la un milion de carduri de masă -, sunt nişte instrumente tranzacţionale. Intră în categoria de produse reglementate şi nu pot fi folosite pentru a retrage numerar, deci toate tranzacţiile sunt pentru cumpărături şi 85% dintre acestea sunt realizate contactless".

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Si ANPC MANA IN MANA CU BANCILE!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb