Compania de tehnologie 2Performant, liderul pieţei de marketing afiliat din România, listată pe piaţa AeRO a BVB (simbol bursier 2P), anunţă că a finalizat prima etapă a operaţiunii de majorare de capital, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. La finalul acestei etape au fost subscrise 80,38% acţiuni din oferta totală şi atrase fonduri în valoare de peste 4,2 milioane de lei. Acţiunile au fost subscrise în baza drepturilor de preferinţă 2PR01 la prețul de subscriere de 28,2764 lei/acțiune. Compania se pregăteşte acum pentru cea de-a doua etapă a majorării de capital, respectiv plasamentul privat, care se va derula în perioada 5-18 august, cu posibilitatea închiderii anticipate.
Potrivit comunicatului, Consiliul de Administraţie al companiei 2Performant a hotărât ca preţul unei acţiuni 2P în plasamentul privat să fie de 30,4910 lei, mai mare decât cel al ofertei publice, preţ calculat după următoarea formulă: preţul de subscriere prin exercitarea dreptului de preferinţă (28,2764 lei) + preţul mediu ponderat al drepturilor 2PR01 (0,38956717 lei) x numărul de drepturi necesare pentru subscrierea unei acţiuni în oferta publică (5,68424).
SSIF Goldring este intermediarul ofertei publice aferente majorării de capital social, precum şi al plasamentului privat.
Dorin Boerescu, CEO şi Preşedinte al Consiliului de Administraţie 2Performant, a declarat: "2Performant a avut o primă jumătate de an activă la Bursa de Valori Bucureşti, în tot acest timp am dezvoltat guvernanţa corporativă a companiei şi relaţia cu investitorii şi acţionarii, iar acum încheiem prima etapă din operaţiunea de majorare de capital. Sunt bucuros că investitorii au arătat interes pentru compania noastră, că ne împărtăşesc viziunea şi sunt alături de noi în acest moment important, în care capitalul ridicat pe bursă ne ajută să accelerăm creşterea. Planurile noastre nu se opresc aici, avem multe oportunităţi să dezvoltăm mai departe business-ul şi vom continua să fim un emitent dinamic pe piaţa de capital".
Potrivit sursei citate, prima companie de tech listată la bursă axată 100% pe dezvoltarea produsului propriu, 2Performant îşi propune să atragă prin majorarea de capital o investiţie de 5 milioane de lei prin emiterea în cadrul operaţiunii a 185.500 acţiuni noi. Capitalul obţinut în urma majorării va fi investit în proiectele de dezvoltare pe care 2Performant le are în plan, respectiv consolidarea şi creşterea pe pieţele din România şi Bulgaria, expansiunea în pieţe externe, precum şi dezvoltarea unui nou mod de atribuire a conversiilor din platforma 2Performant.com.
După încheierea majorării de capital cu aport de numerar, compania va acorda acţiuni gratuite pentru investitori, în raport de 4 la 1, astfel încât şi investitorii care participă la majorare vor primi acţiuni gratuite.
2Performant este o companie de tehnologie şi de tip growth, aflată în creştere accelerată. Anul trecut platforma 2Performant.com a intermediat peste 1 milion de vânzări pentru cele aproape 800 de magazine online din platformă, în valoare de peste 50 de milioane de euro. Cifra de afaceri a companiei a crescut în 2020 cu 31%, ajungând la 20,28 milioane de lei. Pentru 2021, compania estimează o creştere a cifrei de afaceri cu 26%, ajungând la peste 25,5 milioane de lei. Pentru a accelera creşterea companiei, 2Performant a anunţat în luna aprilie a acestui an organizarea în două Business Units: 2Performant România şi Bulgaria, condus de Raluca Negrea din poziţia de Country Manager, şi 2Performant Growth Unit, condus de Constantin Stanciu, Growth Manager al companiei.