ÎN URMA UNUI ACORD DE INFIINŢARE A UNUI CONSORŢIU: GFR va opera transporturi navale periodice între porturile Constanţa şi Batumi/Poti

I.A.M.
Companii / 23 octombrie 2019

GFR va opera transporturi navale periodice între porturile Constanţa şi Batumi/Poti

Grupul GRAMPET - Grup Feroviar Român (GFR), GR Logistics and Terminals LLC (Georgia) şi ASCO Logistic CJSC (Azerbaidjan) au semnat în capitala Georgiei Acordul de înfiinţare a unui Consorţiu care va opera transporturi navale periodice între porturile Constanţa şi Batumi/Poti, transmite un comunicat remis Redacţiei noastre.

Acordul reprezintă încă un pas prin care companiile membre ale Asociaţiei Middle Corridor - Ruta de Transport Internaţional Trans-Caspică colaborează pentru a intensifica fluxul de mărfuri de-a lungul acestei rute.

În luna iunie, Grupul GRAMPET - Grup Feroviar Român (GFR) şi NMSC Kazmortransflot LLP, operatorul naval de stat al Republicii Kazahstan, au semnat un Memorandum de Colaborare în cadrul aceluiaşi proiect.

Gruia Stoica, preşedintele GRAMPET Group, a declarat: "La un an de la aderarea noastră la Asociaţia Middle Corridor, reuşim să activăm ruta navală Batumi/Poti - Constanţa, care are un rol foarte important pentru tranzitul de marfă Asia - Europa - este, practic, ultima verigă care lipsea din lanţul Middle Corridor".

"Totodată, acordul de la Tbilisi ne aduce mai aproape de obiectivul nostru declarat de a inaugura primele transporturi feroviare de marfă dintre China şi Europa de Vest, cu tranzit prin România".

Potrivit aceluiaşi comunicat, Sorin Chinde, Vice Preşedintele Diviziei de Transport a Grupului GRAMPET, a adăugat: "Lipsa unei conexiuni navale directe între porturile georgiene şi Constanţa a fost până acum un obstacol major în atragerea de transporturi pentru Europa pe această rută. Rutele alternative, care trec prin Istanbul sau Pireu, sunt necompetitive, pentru că au un timp de tranzit de 12 - 24 de zile. Odată lansată o legătură permanentă şi periodică între porturile din Georgia şi România, putem reduce acest timp de tranzit cu 5 zile dus/5 zile întors, astfel încât timpul de tranzit între porturile georgiene şi Constanţa se reduce la 2 zile".

Conform Acordului, consorţiul va opera o navă cu o capacitate de 144 TEU (Twenty-foot Equivalent Unit) sau 72 FEU (Forty-foot Equivalent Unit), care va derula transporturi de 3 ori pe lună, informează comunicatul citat.

Partenerii îşi propun să dezvolte ruta Middle Corridor, care are un rol important de legătură între Asia de Est şi Europa de Vest prin bazinul Mării Caspice, Republica Azerbaidjan şi Georgia, şi să ofere servicii mai rapide pentru transportul mărfurilor folosind un mijloc alternativ de transport peste Marea Neagră.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb