Distribuitorul suedez de mobilă IKEA are în plan să investească 400 de milioane de euro (448 de milioane de dolari) în Franţa, în următorii trei ani, cu scopul creşterii numărului magazinelor din centrele unor oraşe, conform directorului executiv al IKEA Franţa, Walter Kadnar, citat de Reuters.
În Franţa, IKEA - care a avut vânzări mondiale de circa 39 de miliarde de euro în 2018 - şi-a deschis recent primul magazin din centrul Parisului, în cartierul popular Madeleine, care este situat lângă numeroase atracţii turistice istorice. Noul magazin are o suprafaţă de 5.400 de metri pătraţi şi se întinde pe două etaje pe Boulevard de la Madeleine, o zonă în apropierea Operei din Paris. Acesta este primul magazin IKEA din centrul unui oraş, care nu va avea şi un depozit, dar va oferi întreaga gamă de produse ale societăţii. Centrul comercial este al 34-lea magazin IKEA din Franţa.
Anterior, compania IKEA era renumită pentru marile sale magazine cu o suprafaţă de peste 20.000 de metri pătraţi amplasate la marginea oraşelor. Însă, grupul suedez a fost nevoit să îşi modifice modelul de business pe fondul creşterii concurenţei şi al preferinţei consumatorilor de a comanda mobilă online de acasă, în loc să se deplaseze până la periferia oraşelor.
Franţa este a treia piaţă pentru IKEA, ca mărime, după Germania şi SUA. IKEA are aproape 10.000 de salariaţi în Franţa, unde compania şi-a majorat cu 3% vânzările în anul fiscal 2017/2018, la 2,83 miliarde de euro.
În ultimii ani, IKEA a deschis câteva magazine cu un format mai mic, amplasate în centrul oraşelor, unităţi specializate pe una sau două categorii de produse precum un showroom la Stockholm, dedicat bucătăriilor sau un magazin la Londra, care oferă servicii de renovare.
Luna trecută, IKEA a informat că va extinde programul său de închiriere de mobilă pe 30 de pieţe, în condiţiile în care grupul suedez vrea să se îndepărteze de vânzarea de produse de mobilă low-cost care sunt ulterior aruncate, ca răspuns la preocupările crescute privind impactul asupra mediului.
Programul de închiriere de mobilă a fost lansat în februarie. Compania a început să testeze diferite proiecte de închiriere de mobilă în Olanda, Suedia, Elveţia şi Polonia, şi intenţionează să extindă testele la 30 de pieţe începând de anul viitor.