Obligaţiunile corporative emise de Golden Foods Snacks, producătorul seminţelor şi alunelor Elmas au intrat, vineri, la tranzacţionare prin Sistemul Multilateral de Tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), după ce în vară titlurile au fost vândute printr-un plasament privat intermediat de BRK Financial Group.
Titlurile, ce poartă simbolul ELMAS22, au o valoare totală de 4,7 milioane de lei, o dobândă de 9% pe an, plătibilă trimestrial şi maturitatea în 2022.
Laurenţiu Irimia, Corporate Manager în cadrul BRK Financial Group a declarat: "În principal, subscriitorii au fost persoane fizice, iar pentru că plasamentul a fost privat, au fost clienţi BRK. Interesul a fost foarte ridicat, pentru că este vorba despre unul din primii trei jucători din piaţa. Acesta este şi unul dintre motivele pentru care compania nu exclude să emită o altă serie de obligaţiuni".
Oficialul casei de brokeraj a adăugat: "Brand-ul Elmas are o valoare de piaţă estimată de o companie de evaluare la 3,9 milioane de euro şi reprezintă garanţia pentru investitorii care au subscris obligaţiunile, ceea ce este o inovaţie pentru piaţa noastră de capital".
Banii au fost deja folosiţi, cei mai mulţi fiind investiţi în mijloacele de producţie de la unitatea Golden Foods Snacks din judeţul Prahova, potrivit reprezentanţilor companiei.
Pe lângă obligaţiuni, Golden Foods Snacks ţinteşte şi listarea la BVB, iar Konstantinos Mitzalis, CEO-ul companiei a precizat, vineri, că estimează intrarea acţiunilor societăţii la Bursă pentru 2021 sau 2022.
Conducătorul Golden Foods a punc-tat că, ţinând cont de domeniul în care activează compania, cu marje de profitabilitate reduse, probabil că se va realiza o majorare de capital, iar pachetul plasat în piaţă va fi de circa 20 - 30% din societate.
Totuşi, Konstantinos Mitzalis a ţinut să precizeze că deocamdată nu este nimic sigur stabilit.
Golden Foods Snacks face parte dintr--un grup de companii active în România, Grecia şi Polonia.
Compania este controlată indirect de familia Mitzaliz, prin GF Holding Limited (55,78%) şi Golden Brands Limited (44,22%).
În 2018, Golden Foods Snacks a înregistrat o cifră de afaceri de 46,2 milioane lei (aproape zece milioane euro), în creştere cu 18% faţă de anul anterior. Aproximativ 76% din cifra de afaceri a fost realizată din activitatea dată de comerţul modern, în timp ce 24% din aceasta vine din comerţul tradiţional şi export.
Pe partea de comerţ tradiţional, societatea lucrează cu Aquila Part Prod. Cifra de afaceri este estimată să avanseze la 71,6 milioane lei până în anul 2022.