Astăzi începe un nou an şcolar, iar bucuria de până acum a fost înlocuită cu teamă şi pe alocuri chiar cu groază. Criza sanitară oferă dureri de cap autorităţilor, profesorilor, părinţilor, copiilor şi chiar şi celor "neutri", care se tem de o explozie a infectărilor cu noul coronavirus. Vechile probleme au fost uitate, nimeni nu mai vorbeşte de manuale lipsă sau cu greşeli, toalete insalubre, profesori slab pregătiţi, mobilier vechi, preocuparea este legată de felul cum se vor desfăşura cursurile, offline (scenariul verde), online (scenariul roşu) sau hibrid (scenariul galben). Părinţii nu mai sunt preocupaţi să cumpere ghiozdane şi caiete, ci sunt atenţi la stocul de măşti, dezinfectanţi şi tablete. Începe şcoala, nu ştim însă şi cum şi când se va termina acest an şcolar. Senzaţia oferită de zgomotul de fond, la care contribuie inclusiv oameni fără nicio compentenţă medicală sau educaţională, este că ne pregătim pentru un dezastru major, o bombă în care copii şi şcoala sunt fitilul. Cu puţină atenţie şi cu respectarea unor reguli, anul şcolar se poate desfăşura fără probleme, susţin specialiştii.
Întrebările sunt multe, răspunsurile mai puţine şi doar parţial acoperitoare. Ministrul Educaţiei Monica Anisie a anunţat, aseară, la închiderea ediţiei, că elevii din 12.423 de şcoli merg la cursuri (fiind aplicat scenariul verde), în alte 4.915 unităţi de învăţământ va fi aplicat scenariul hibrid (galben), copiii din 263 de şcoli vor învăţa online (urmând scenariul roşu), existând şi câteva unităţi şcolare care combină scenariul galben cu cel verde.
Dacă privim statistica prezentată de ministrul Educaţiei, în cele mai multe localităţi anul şcolar începe cu elevii în bănci. Un caz concret, judeţul Sibiu, demonstrează că situaţia nu este foarte clară şi de vină nu este neapărat pandemia. Cei mai mulţi elevi din unităţile de învăţământ care nu se vor deschide luni vor fi nevoiţi să facă orele de curs acasă, online, nu din cauza pandemiei, ci a lucrărilor neterminate. O altă categorie de elevi sunt cei care nu vor putea să vină toţi la şcoală, zilnic, din cauza lipsei de spaţiu şi a separatoarelor de plastic. În Capitală, elevii din 29 de unităţi de învăţământ vor avea doar cursuri online, iar în 607 de licee, şcoli şi grădiniţe copiii vor învăţa în sistem hibrid, dar trebuie făcută precizarea că această situaţie se poate schimba în orice moment. De altfel, curţile unor şcoli au fost ocupate cu containere, care au rolul de a suplimenta numărul sălilor de clasă, astfel încât să existe, pe cât posibil, o distanţare fizică.
O altă situaţie neplăcută o reprezintă valul de cereri de pensionare venite dinspre profesori, care consideră că riscurile sunt foarte mari şi nu vor să mai continuie activitatea la catedră.
Ministrul Educaţiei a anunţat, aseară că, în prezent, există 106 cadre didactice spitalizate, 293 de cadre didactice sunt în carantină şi doresc să îşi desfaşoare activitatea online şi 91 sunt în concediu medical.
"Anumite cadre didactice au solicitat pensionarea de la 1 septembrie. Sunt 147 de cadre didactice care, de la 1 septembrie, au depus dosarele de pensionare. Ne aflam într-o situaţie dificilă şi aş vrea să punem umărul la revenirea la şcoală. Fac apel la toată lumea să încetăm să politizăm în vreun fel educaţia în aceste momente. Este nevoie de întreaga societate, de responsabilitatea noastră a tuturor. Dacă suntem împreună se poate să facem educaţie şi vom reuşi să avem în spaţiul şcolii copii în siguranţă şi cadre didactice pregătite să desfăşoare toate activităţile didactice", a mai spus Monica Anisie.
De asemenea, blocarea unor posturi a dus la situaţii bizare, în care unităţi de învăţământ s-au trezit că nu au personal pentru curăţenie, igienizarea claselor fiind făcută de către părinţi.
Mai aproape de normal sunt grădiniţele. Potrivit normelor elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi Ministerul Sănătăţii, în grădiniţe activitatea se va desfăşura normal, prin prezenţa fizică. Roxana Dima, directorul Grădiniţei nr. 211 din Bucureşti, a explict cum se va desfăşura activitatea: "La grădiniţă copiii nu vor purta măşti, doar personalul grădiniţei va purta măşti, atât în interiorul, cât şi în exteriorul grădiniţei. Sunt puse la dispoziţia copiilor dispensere cu dezinfectant pentru mâini, atât în clase, cât şi pe holuri şi în băi. Se încurajează aceste reguli de igienizare a mâinilor permanent. Părinţii nu vor avea acces în grădiniţă. Am stabilit un program foarte exact de venire şi plecare a copiilor, astfel încât să evităm întâlnirea unor grupuri numeroase în curtea grădiniţei. Fiecare copil are identificate, prin fotografie, toate obiectele personale". Cea mai mare problemă invocată de directorii unităţilor de învăţământ preşcolar este personalul nedidactic insuficient, respectiv îngriitoarele, motiv pentru care au fost depuse către inspectoratele şcolare solicitări de creştere a numărului de angajaţi.
Pe de altă parte, ministrul Educaţiei Monica Anisie a anunţat un proiect de hotărâre de Guvern prin care vor fi alocate 100 de milioane lei, din Fondul de rezervă bugetară, pentru programul naţional "Educaţia în siguranţă". Premierul Ludovic Orban i-a cerut ministrului Educaţiei să intervină acolo unde primarii nu şi-au făcut treaba şi să fie asigurate, pentru începerea anului şcolar, tablete, camere web în fiecare clasă, în special acolo unde este învăţământ mixt, dezinfectanţi şi măşti. Anisie a adăugat că şi proiectul de hotărâre de Guvern pentru asigurarea creşterii numărului de posturi are toate avizele luate.
De asemenea, şeful Guvernului i-a cerut ministrului Sănătăţii să îşi asume ferm plata salariilor personalului medical suplimentar în şcoli: "Domnule ministru Tătaru, vreau să transmiteţi clar către autorităţile locale că ne asumăm, în lege scrie că salariile personalului medical din cabinetele şcolare pot fi plătite fie din bugetul local, fie din bugetul de stat, prin Ministerul Sănătăţii. Aş vrea un mesaj foarte clar că ne asumăm, că Ministerul Sănătăţii îşi asumă plata salariilor pentru medicii şi asistentele medicale care sunt angajaţi suplimentar pentru începerea şcolii. Angajarea trebuie să o facă autorităţile locale, am înţeles. Aici ei trebuie să se mişte. Practic, le asigurăm resursele financiare, ei trebuie să identifice şi să angajeze oameni, prin proceduri simplificate. Sigur că acum nu putem să recuperăm noi, în câteva luni, deficitul de posturi care a fost menţinut de zeci de ani, dar trebuie să ne mişcăm cât mai repede să asigurăm asistenţa sanitară necesară în şcoli". Ministrul Nelu Tătaru i-a comunicat premierului că vor fi alocate resursele financiare pentru 267 de medici şcolari şi 534 de asistenţi medicali la cabinetele şcolare.
Majoritatea şcolilor îşi redeschid porţile, iar adulţii trebuie să facă tot posibilul petru ca toţi cei mici să se simtă în siguranţă, fizic şi psihic, atunci când le trec pragurile.
Ministrul Educaţiei a anunţat, ieri, că au existat unităţi de învăţământ din Bucureşti care au solicitat pe ultima sută de metri schimbarea scenariului pentru începerea anului şcolar. În acest context, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă din Capitală s-a reunit pentru a decide revizuirea scenariilor.
Oficialul a precizat că situaţii speciale au apărut la Şcoala Centrală şi la Grădiniţa Zâna Florilor din Bucureşti.
Ministrul de resort declara, în cursul dimineţii de ieri, că situaţia este într-o continuă dinamică, sugerând că oricând pot să apară modificări care necesită intervenţia rapidă a autorităţilor, însă a adăugat că "părinţii trebuie să fie încrezători".
______________________________
Elevii au anunţat proteste pentru astăzi, la ora 11.00, în faţa Ministerului Educaţiei.
______________________________
• Bani transferaţi pentru pregătirea şcolii
TransferGo, companie de transfer internaţional de bani online, a anunţat că a crescut cu 25% numărul de transferuri de bani, precum şi a valorii acestora, între românii din diaspora şi cei din ţară, ca umare a începerii noului an şcolar. Mai mult, pentru a se asigura că acoperă nevoile copiilor, părinţii care lucrează peste graniţe trimit bani chiar şi în 2-3 tranşe într-un interval de 30 de zile. Preţul mediu al unui ghiozdan complet echipat se ridică la aproximativ 100 lei, la acesta adăugându-se toate celelalte cheltuieli necesare pregătirii începerii şcolii, precum cele legate de îmbrăcăminte, transport sau materiale şcolare auxiliare. Mai mult, odată cu noile reglementări impuse de pandemie, o parte dintre cursuri s-au mutat online, astfel că, pentru mulţi elevi intervine şi nevoia achiziţiei unui laptop sau a unui alt dispozitiv inteligent, care să le permită participarea la orele online.
Potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale, în 2019, peste 160.000 de copii din România se aflau în grija bunicilor sau a altor rude, în timp ce părinţii lor erau plecaţi la muncă în străinătate. Tot în această perioadă a anului, numărul de transferuri de bani prin aplicaţia TransferGo creşte şi în sens invers, din ţară către tinerii români plecaţi la studii peste hotare. Potrivit datelor UNESCO, în 2018, studiau în străinătate peste 38.000 de studenţi români. În 2019, Ministrul Românilor de Pretutindeni estima că numărul românilor din diaspora se ridica la 5,6 milioane de români, din totalul de 9,7 milioane de români aflaţi în afara graniţelor ţării, diferenţa fiind dată de comunităţile istorice/tradiţionale din ţările aflate în vecinătatea României.
______________________________
• Optimism - s-au stabilit datele Evaluării Naţionale
Online sau offline, anul şcolar trebuie să se termine, iar elevii aflaţi la final de ciclu să susţină examenele naţionale. Calendarul de desfăşurare a Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar 2020 - 2021 a fost publicat în Monitorul Oficial.
Acesta este cuprins în ordinul MEC privind organizarea şi desfăşurarea Evaluării Naţionale în anul şcolar 2020 - 2021. Potrivit ordinului, în perioada 7 - 11 iunie 2021 are loc înscrierea la examen. De pe 22 iunie 2021 încep probele scrise, rezultatele finale urmând a se face publice pe 4 iulie 2021. Potrivit ordinului, cadrele didactice şi personalul didactic auxiliar care au rude în examen nu au acces în unităţile de învăţământ - centre de examene/ evaluare/ contestaţii pe perioada desfăşurării examenului. Cadrele didactice nominalizate ca profesori evaluatori sunt selectate, de regulă, din rândul celor care fac parte din Corpul de profesori evaluatori pentru examenele şi concursurile naţionale. Cadrele didactice care fac parte din comisiile din centrele zonale de evaluare sunt stabilite de comisiile judeţene/ Comisia municipiului Bucureşti de organizare a Evaluării Naţionale prin tragere la sorţi. Aceasta se efectuează în şedinţă publică, care poate fi organizată şi în sistem de videoconferinţă. În ordin se mai arată că, în cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluare iniţială. În situaţia în care se constată o diferenţă de notare mai mare de un punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, se numeşte o nouă comisie de contestaţii formată din doi profesori cu experienţă. Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor, iar nota dată de cea de a doua comisie de contestaţii este cea finală. Ca şi anul acesta, comunicarea rezultatelor obţinute la examen se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele şi prenumele candidatului şi care vor fi distribuite elevilor, sub semnătură, la prima probă susţinută de aceştia.
______________________________
• Salvaţii Copiii face donaţii
Salvaţi Copiii alocă de urgenţă fonduri pentru copiii în risc de excluziune şcolară, pentru că nu au laptop sau tabletă, iar şcoala începe pentru ei în scenariul roşu sau galben.
Organizaţia face un apel public, pentru ca până în 14 septembrie, toţi copiii aflaţi în această situaţie gravă de excluziune şcolară să îşi poată exercita dreptul universal la educaţie. Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România, a declarat: "E o situaţie de urgenţă, sunt câteva mii de copii care vor fi puşi într-o situaţie critică de neparticipare şcolară, pentru că nu au cum să acceseze cursurile online. E inadmisibil că s-a ajuns aici şi că tocmai copiii vulnerabili sunt sacrificaţi, dar e imperios necesar mai întâi să identificăm o soluţie şi apoi să lucrăm la un plan pe termen lung, care să nu mai permită astfel de situaţii. Facem un apel la solidaritate, mai e nevoie de cel puţin 4.500 de tablete cu acces la internet. Echipele Salvaţi Copiii sunt pe teren, culeg date şi se asigură că sprijinul ajunge nemijlocit la beneficiari". Până acum, Salvaţi Copiii a reuşit să mobilizeze mecanisme de finanţare pentru a dota 3.000 de copii cu tablete pentru a putea participa la cursuri online. Datele studiului "Impactul Covid-19 asupra copiilor din România" realizat de Salvaţi Copiii România arată că aproape jumătate dintre copiii din ţara noastră nu au acces la o tabletă sau la un computer, singurele dispozitive care pot permite o participare reală la lecţiile online.
______________________________
• Birocraţie şi medicină
Societatea Naţională de Medicina Familiei (SNMF) a luat act cu surprindere de afirmaţiile care circulă în spaţiul public legate de necesitatea eliberării avizelor epidemiologice şi a adeverinţelor de sport de către medicii de familie pentru toţi copiii care vor începe şcoala în data de 14 septembrie 2020. Astfel de solicitări exced legislaţia în vigoare şi nu doar că reflectă necunoaşterea legii de către cei care încurajează eliberarea acestor documente, ci reflectă şi necunoaşterea riscului la care sunt supuşi părinţii şi copiii în mod inutil.
Normele privind setul documentelor necesare şi momentul eliberării acestor documente sunt prevăzute explicit în Anexa 3 la Ordinul ministrului educaţiei şi al ministrului sănătăţii 5289/1668/2011 precum şi în informarea nr 1329/08.09.2020 transmise de Ministerul Sănătăţii către direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv Direcţia de Sănătate Publica a Municipiului Bucureşti. Aceste acte medicale care să ateste starea de sănătate a copilului se vor elibera doar la înscrierea/transferul/terminarea ciclului de învăţământ şi cuprind adeverinţa medicală (anexa 1) respectiv aviz epidemiologic (anexa 2). În conformitate cu prevederile anexei 3 din Ordinul Ordinul nr. 5298/2011, avizul epidemiologic se eliberează în următoarele circumstanţe: a) după o perioadă de absenţă din colectivitate de cel puţin 3 zile consecutive; b) la plecarea în tabere, vizite de studiu etc. SNMF menţionează că este necesar a se face distincţia între avizul epidemiologic care are o durată limitată de valabilitate mai ales în context pandemic şi adeverinţa medicală pentru înscrierea în colectivitate care este necesară doar la înscrierea într-un ciclu de învăţământ (la intrarea în grădiniţă, clasa I-a, clasa a V-a şi clasa a IX-a) şi se eliberează la data efectuării examenului de bilanţ tocmai pentru a nu aglomera cabinetele de medicină de familie la început de an şcolar. Adeverinţa de sport solicitată medicului de familie nu este un document necesar a fi prezentat pentru practicarea orelor de educaţie fizică şi sport. Solicitarea acestui document la fiecare început de an reprezintă de asemenea un abuz din partea unităţilor de învăţământ. Conform SNMF: "A pune pe drumuri aproape 4000.000 de copiii (conform datelor INS) şi pe părinţii lor, în condiţii de pandemie, pentru a obţine în decurs de câteva zile documente care nu sunt utile nimănui, care nu sunt prevăzute de lege şi care nu au alt scop decât de a asigura conducerilor instituţiilor de învăţământ confortul stivei de hârtii arhivată cu rigurozitate denotă lipsă de respect faţă de părinţi şi copii şi poate un grad de cinism şi percepţie eronată a realităţii".
______________________________
La finalul săptămânii trecute, conducerea Alianţei Părinţilor din România a făcut apel către părinţi să trimită urgent o solicitare semnată în nume personal la Ministerul Educaţiei.
Textul scrisorii este următorul:
"Doamnei Ministru Monica Anisie
Ministerul Educaţiei şi Cercetării
Stimată Doamnă Ministru,
În calitate de părinţi îngrijoraţi de măsurile preconizate de Ministerul Educaţiei, vă solicităm următoarele:
1. Purtarea măştii în şcoală trebuie să aibă caracter opţional. Această solicitare este motivată de faptul că toate datele ştiinţifice existente indică o incidenţă extrem de redusă a cazurilor grave sau fatale de Covid-19 în rândul copiilor, iar «întoarcerea la şcoală nu-i expune pe copii unui pericol direct» (Prof. Malcom Semple-British Medical Journal). Există mulţi copii care au diferite forme de alergii cutanate sau respiratorii care vor fi amplificate prin purtarea măştii. În plus, masca estompează foarte mult claritatea vorbirii. Elevii care nu stau în primele banci nu vor auzi sau nu vor înţelege ce spune profesorul;
2. Separatoarele din plexiglas să fie eliminate. Este inacceptabil, mai ales pentru un copil de vârstă mică, să nu-şi poată cunoaşte noii colegi, să nu-şi poată cunoaşte şi recunoaşte învăţătoarea, să se simtă singur printre necunoscuţi, izolat într-o cuşcă pe care nu are voie să o părăsească. În astfel de condiţii,şcoala ar deveni un mediu ostil în care copiii ar veni cu teamă, iar plăcerea de a învăţa ar fi inexistentă;
3. Termoscanarea, indiferent de modalitate, trebuie să fie efectuată numai de către medicul cabinetului şcolar şi numai cu acordul scris al părintelui;
4 Distanţarea socială între elevi să fie de aproximativ 1 metru, iar unităţile de învăţământ să-şi poată stabili în mod autonom numărul de serii zilnice, durata orei de curs şi spaţiul necesar pentru implementarea acestei recomandări.
Cu toate acestea, trebuie reţinut faptul că elevii din primele clase primare au absolută nevoie de prezenţa fizică a învăţătoarei lângă ei pentru deprinderea scrisului;
5. Dezinfectantul pentru mâini să fie aprobat de o autoritate medicală;
6. În cazul apariţiei unor simptome precum strănut, febră, tuse, probleme de respiraţie, în timp ce copilul (de orice vârstă) se află în unitatea de învăţământ, conducerea şcolii va anunţa părintele/tutorele, iar acesta, consiliat de medicul cabinetului şcolar, va decide conduita în concordanţă cu Legea 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic;
7. În învăţământul special, purtarea măştii şi distanţarea socială vor fi excluse. Măsurile preconizate de Ministerul Educaţiei şi Ministerul Sănătăţii ignoră complet cei 50.000 de copii cuprinşi în învăţământul special, din cei 70.000 de copii cu certificat de handicap din ţară. În Raportul anual privind starea învăţământului preuniversitar din România, de regulă se acordă învăţământului special preşcolar, primar şi gimnazial, pentru toate tipurile şi gradele de deficienţe, între 5 şi 7 rânduri. Cele 3 scenarii ale Ministerului Educaţiei nu le acordă nici atât.
Copiilor cu nevoi speciale (surdo-muţi, nevăzători, copii cu handicap neuromotor, psihomotor, sindrom Down, sau retard de diverse grade şi cauze) nu li se pot impune reguli pe care nu le-ar înţelege şi pe care nu ar fi în stare să le respecte. Aceste reguli i-ar priva tocmai de factorii meniţi să le construiască orientarea spaţială, afectivă, cognitivă, emoţională şi capacitatea de relaţionare.
În şcolile pentru nevăzători este nevoie în mod absolut de prezenţa tactilă a profesorului pentru învăţarea scrisului şi cititului în Braille, pentru a fi învăţaţi să se orienteze şi pentru a putea căpăta deprinderile necesare pentru supravieţuire.
Orele hipoacuzicilor nu se pot desfăşura cu mască, pentru că ei au nevoie să vadă mişcarea buzelor pentru a învăţa labiolectura şi mecanica vorbirii. Imposibilitatea de a vedea expresia feţei interlocutorului provoacă oricărui copil sentimente de anxietate, nesiguranţă, alienare, neîncredere, instabilitate emoţională. Cu atât mai mult unuia cu nevoi speciale.
8. În învăţământul vocaţional (arte plastice, muzică, coregrafie, artă dramatică etc.) purtarea măştii şi distanţarea socială vor fi excluse deoarece aceste cerinţe fac imposibilă desfăşurarea coerentă a actului didactic.
Măsurile de mai sus sunt dintre cele care se aplică în prezent în Marea Britanie, Polonia, Rusia, Suedia, Georgia, Ungaria şi în multe state din cadrul Statelor Unite ale Americii".
Vă mulţumim anticipat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.09.2020, 00:45)
aInvatamantul era deja malformat de atatea reforme. Pandemia ar fi oferit un bun prilej de a rezolva o parte din deficientele structurale. La situatii exceptionale se pot lua masuri exceptionale. Dar tare ma tem ca principala preocupare a decidentilor e cum sa paseze responsabilitatile. Aici includ minister, primarii, directori, profesori si parinti.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.09.2020, 08:28)
Genial titlul, cea mai buna descriere a situatiei actuale.
3. Daca parintii
(mesaj trimis de Cristian în data de 14.09.2020, 08:57)
Daca parintii sunt de acord ca copiii lor in care au investit timp, bani si eforturi sa devina cobai de experiment ai FIAREI masonice care a pus omenirea la pamant, e alegerea lor. Un om normal la cap nu si-ar trimite copilul intr-o scoala transformata in lagar nazist in care nici la toaleta nu poti merge neinsotit.
Mesajul clar pentru Guvern ar trebui sa fie: "Copiii nostri nu-s cobaii vostri !!"
4. Educatie
(mesaj trimis de Tocra în data de 14.09.2020, 09:49)
Un material de buna calitate. Multe date, probleme, prevederi care parca vor sa ascundă insuficientul interes acordat in vara ipregatirii învățământului online. Părinții insista sa se renunțe la purtatul măștii care ar împiedeca relațiile fata in fata între colegi și între elevi sei profesori! Poate ca in oare vom mediul rural unde sunt puțin elevi in clasa ar fi indicat. La orașe însă clasele sunt supraagomerTe, acasă apartamentele, de asemenea sunt supraaglomerate, copii suprarelationeaza cu părinți in vârsta și bunici. Oare vom avea noroc?
5. E o bataie de joc
(mesaj trimis de Cristian în data de 14.09.2020, 09:55)
Lumea isi va da seama la finalul acestei saptamani ca noua educatie e o bataie de joc si ca nu merita...
Invatamantul romanesc era si pana acum o catastrofa , dar acum va fi si mai si..
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.09.2020, 12:15)
In legatura cu ultima nota, cea cu scrisoarea deschisa sau ce e aia catre ministru, cred ca ar fi trebuit mentionat cine este Alianta Parintilor din Romania, membrii ei, activitatea de acum si de pana acum, legaturile ei cu Coalitia pentru Familie. Asta pentru a sti si a fi bine informat de unde vine si pe cine reprezinta.
6.1. Sigur. (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de Prostu' satului în data de 14.09.2020, 15:29)
Totusi, despre continut, ce parere aveti?
Cu exceptia #3, termoscanarea (care mie in general mi se pare cam o prostie), restul obiectiilor/cererilor imi par serioase si rezonabile.
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.09.2020, 13:12)
trebuiau sa se astepte sa li se intoarca direct in nas exagerarile cu acest covid . nu se putea sa se si respecte aberatiile oms si ale celor care manevreaza aceasta criza si sa nu ai si probleme . ori una ori alta !
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.09.2020, 13:23)
Prima zi de scoala. Scenariu galben. Copilul meu, fizic la scoala. Impreuna cu alti 13 impari. Ceilalti 14 pari (asa s-a hotarat in consiliul scolii, pari si impari in ordinea la catalog) stau acasa, curiosi de vesti. Vestea e ca nu prea se poate online, ca nu are scoala cele necesare.
Ghinion, sau nesimtire? Stiam toti ca nu scapam de aceasta pandemie cu una cu doua, ca pana la primavara tot vor mai fi: valul doi, valul trei.
In semestrul doi din anul trecut scolar doar trei profesori au reusit sa faca o conexiune online cu elevii din scoala. Trei. Si asta o data pe saptamana. Cam 30 de minute.
Au avut 6 luni sa gaseasca o solutie!!!
Acum, in secolul XXI, in anul 2020, asteptam de la "centru" solutii, cand in scoala exista laborator de informatica si profesori de informatica... Nu le e rusine???????
9. Excepțional
(mesaj trimis de Brutus în data de 14.09.2020, 19:47)
Nota zece pentru articol!
10. Imaginea aia
(mesaj trimis de Cristian în data de 14.09.2020, 23:39)
Imaginea aia cu copiii mici bagati în curtea școlii cu masca pe mufa și cu părinții lăsați afara privindu-i printre zăbrele spune totul despre sclavia care urmează. Școala transformata in lagăr nazist, in fabrică de sclavi obedienți pentru stat și corporații.
Aici s-a ajuns - faci un copil, bagi o căruță de bani in el, apoi îl predai statului să facă "omul nou" din el.
11. In Japonia se poate
(mesaj trimis de Cosmin în data de 15.09.2020, 11:45)
In Japonia copiii isi curata singuri clasa tocmai pentru a deprinde niste obiceiuri bune in viata.
Desigur, vorbim de Japonia, alta cultura, nu Romania alta incultura.
Insa daca tot vorbim de o schimbare poate o facem si la nivelul asta.