Încrederea consumatorilor germani a ajuns, în prezent, la nivelul maxim al ultimilor 13 ani, în principal datorită veniturilor disponibile în urma scăderii preţurilor combustibililor, potrivit institutului de cercetare GfK.
GfK arată că indicele de încredere atinge 9,3 puncte pentru luna februarie, faţă de 9 în ianuarie. Nivelul pentru luna viitoare este cel mai ridicat din 2001 până în prezent.
"Consumatorii sunt, în mod vizibil, mai încrezători la acest început de an, iar climatul de consum continuă să se îmbunătăţească", au menţionat specialiştii GfK, adăugând: "Aşteptările economice şi cele care privesc veniturile, precum şi tendinţa de a cheltui au sporit simţitor".
Amintim că Produsul Intern Brut (PIB) al Germaniei a crescut cu 1,5% anul trecut, ritmul de avans fiind superior estimărilor oficiale anterioare, potrivit Biroului Federal de Statistică de la Berlin (Destatis). Fondul Monetar Internaţional (FMI) şi principalele institute economice germane prognozau o creştere cu 1,3% a PIB-ului german.
În 2013, economia germană a avut o expansiune de numai 0,1%.
Luna aceasta, FMI a estimat că PIB-ul Germaniei va spori cu 1,3% în 2015, previziunea fiind redusă cu 0,2 puncte procentuale faţă de cea lansată în toamna anului trecut.