• Retailerii sunt mai pesimişti
Indicatorul încrederii consumatorilor şi companiilor în economia românească a stagnat în luna iulie, dar componenta pe retail s-a deteriorat, reflectând mai mult pesimism din partea jucătorilor din acest sector, potrivit rezultatelor sondajului realizat lunar de Comisia Europeană (CE). Indicatorii încrederii în economie s-au plasat în iulie la 75, faţă de 74,8 în iunie. Încrederea populaţiei şi firmelor a suferit o cădere în luna mai, când a coborât la 76,4, de la 83,6 în aprilie, informează Mediafax.
Potrivit sondajului pentru luna iulie, componenta pe retail a indicatorului a coborât la -16, de la -12 în iunie, restul subindicilor înregistrând variaţii minore sau chiar stagnare.
Consumatorii sunt, în continuare, cei mai pesimişti participanţi la studiu, componenta care evaluează încrederea populaţiei plasându-se la -62 în iulie, după ce a suferit de asemenea o deteriorare semnificativă în mai şi, apoi, alta în iunie.
Nici constructorii nu prevăd un viitor mai bun, subindicele acestui sector stagnând, în iulie, la -44, valoare deja obişnuită după mai mult de un an de recesiune, care a afectat semnificativ această ramură industrială.
În cazul companiilor din industrie şi servicii, subindicatorii încrederii în economie nu au înregistrat modificări importante în iulie, rămânând la niveluri care sugerează pesimism.
La nivelul Uniunii Europene, încrederea în economie s-a îmbunătăţit pentru a treia lună consecutiv, trendul pozitiv putând fi observat încă din ultima parte a anului trecut.