Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte şi proprietar al reţelei de magazine Zara, va comercializa produsele tuturor brandurilor sale pe Internet începând din 2020, la nivel global, inclusiv pe pieţe unde nu deţine magazine, transmite Reuters.
Grupul spaniol, concurat de comercianţi online precum Boohoo.com şi Missguided, dezvoltă noi tehnologii, în colaborare cu companii IT, şi testează noi modalităţi de gestionare a stocurilor.
Directorul general Pablo Isla a declarat la Milano că un sistem prin care comenzile clienţilor online sunt onorate prin intermediul stocurilor magazinelor va fi extins în toate cele 96 de state unde grupul deţine magazine fizice.
Brandurile Inditex includ Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho şi Uterque, iar grupul deţine o reţea de aproape 7.500 de magazine fizice. Grupul desfăşoară operaţiuni online pe 49 de pieţe.
"Dorim să facem accesibile colecţiile noastre de modă pentru toţi clienţii noştri, oriunde s-ar afla în lume. Chiar şi pe pieţele unde nu avem magazine fizice", a afirmat Isla într-un comunicat.
Vânzările online ale Inditex au crescut cu 41% în 2017 şi au ajuns la o pondere de 10% din vânzările nete ale grupului, dar sunt încă în urma celor ale unor companii concurente. Grupul H&M, de exemplu, realizează online aproximativ 12% din vânzările sale totale.
Acţiunile Inditex au scăzut săptămâna trecută cu peste 5% la bursa din Madrid, după ce banca Morgan Stanley a redus ratingul titlurilor din cauza expunerii la fluctuaţiile valutare şi la schimbărilor care au loc în privinţa canalelor de vânzări.