Henkel, un holding german cu aproape 150 de ani de istorie, şi VTEX, platforma enterprise de comerţ digital cu ajutorul căreia brandurile şi retailerii îşi gestionează operaţiunile de comerţ la nivel global, au transformat în întregime sistemul de vânzări B2B al Indola - brandul de saloane şi produse cosmetice al Henkel. Ca parte a procesului, Indola a implementat un nou canal de vânzări şi a lansat un marketplace în Spania şi Portugalia, care simplifică tranzacţiile comerciale între clienţii săi şi sprijină gestionarea stocurilor pentru aproximativ 280 de coduri (SKU) de produs, conform unui comunicat de presă al companiei.
Potrivit Gartner, aproximativ 83% dintre cumpărătorii B2B preferă să plaseze comenzi şi să facă plăţi online, ceea ce îmbunătăţeşte experienţa utilizatorului. Marketplace-ul platformei B2B nu numai că ajută vânzătorii să primească mai multe comenzi, dar le oferă acestora şi un nivel superior de vizibilitate, care ar fi de obicei dificil de atins fără resursele oferite de platformă.
"Marketplace-ul integrează perfect distribuitorii noştri de încredere, menţinând modelul deja testat de afaceri. Fiecare comandă este transferată rapid din marketplace direct către distribuitorii noştri, asigurând execuţie şi livrare eficientă pentru o experienţă fără probleme pentru clienţi. De asemenea, am lansat un alt instrument care ajută echipa noastră de distribuitori şi vânzători să atragă noi nativi digitali şi, în acelaşi timp, am digitalizat brandul cu noi canale de vânzare", explică Paula Llanet, ecommerce manager al Indola Professional.
Pentru a demara acest proiect, Henkel a trebuit să adopte o abordare nouă în efectuarea tranzacţiilor comerciale. Marketplace-ul Indola a fost meticulos conceput pentru a îmbunătăţi modelele tradiţionale de vânzări prin valorificarea instrumentelor digitale de ultimă oră şi a tehnologiilor inovatoare, amplificându-le eficienţa. "În cadrul Indola, acest marketplace ne întăreşte încrederea în modelul nostru de afaceri, asigurând în acelaşi timp că tehnologia oferă sprijin suplimentar în viaţa noastră de zi cu zi", adaugă Paula Llanet.
Mesajul nostru principal a fost întotdeauna conectat cu serviciul de suport comercial. Deşi canalele fizice şi tradiţionale au o acoperire limitată în diverse scenarii, Indola a reuşit să împlinească cererea şi a susţinut şi eficientizat procese care au depăşit capacităţile magazinelor.
În cele din urmă, utilizatorii finali consideră că încrederea clienţilor în marca produsului este un factor crucial. Indola este un reper pe piaţa saloanelor profesionale de coafură, iar produsele sale cele mai vândute sunt în segmentul de colorare PCC (Permanent Caring Color), cu vopsele şi tinturi vegane şi tehnologie inovatoare.
"În calitate de specialişti în comerţul digital, înţelegem nevoile atât ale clienţilor noştri B2B, cât şi ale clienţilor B2C. Suntem încântaţi de progresul înregistrat de Henkel după implementarea VTEX IO. Ştim că le putem oferi instrumentele de care compania are nevoie pentru a continua să se dezvolte", explică Prakash Gurumoorthy, general manager al VTEX EMEA & APAC.
Indola, prin modelul său de afaceri, îşi dorea să profite de momentum, aşa că a căutat de la început un furnizor de tehnologie care să îndeplinească următoarele cerinţe:
●Model de comerţ electronic B2B pentru extinderea modelului de vânzări de către alte companii şi frizerii profesioniste.
●Model de marketplace. În acest scenariu, asociţii de vânzări au luat iniţiativa de a îndeplini şi livra personal comenzile, pentru a nu mai depinde de un singur depozit centralizat pentru produsele lor.
●Păstrarea know-how-ului, a portofoliului de clienţi şi a experienţei distribuitorilor. Acestea au fost primele componente care au fost digitalizate şi au fost incluse în proces încă de la început.
●Suport pentru dezvoltare. Pentru ca modelul de afaceri online al Indola să prospere cu întârzieri minime de lansare pe piaţă, este esenţial să avem echipa specializată a furnizorului la îndemână pentru a ne ajuta să adaptăm şi să ajustăm platforma la nevoile noastre.
●Scalabilitate. Capacitatea de a îţi dezvolta business-ul online fără a avea nevoie de cunoştinţe tehnice. Mai multe vânzări ale distribuitorilor au fost esenţiale pentru a asigura succesul acestui proiect. Aveam nevoie de o platformă care să poată sprijini această expansiune fără probleme.
În ciuda numărului mare de vânzători din acest nou marketplace, a barierelor administrative ale acestora şi a configuraţiei fiecăruia dintre aceşti vânzători, noul canal a fost lansat la doar patru luni de la implementare şi, în prezent, atrage un interes din ce în ce mai mare din partea clienţilor.