• Ford Europa vrea să revină pe profit
Ford Motor estimează că va înregistra pierderi pe piaţa europeană în acest an, dar vrea să revină pe profit în regiune, până în 2015, a afirmat directorul pentru Europa al companiei, Stephen Odell. Domnia sa a spus: "Prognoza noastră este că pierderile vor fi similare cu cele înregistrate anul trecut - 1,8 miliarde de euro. Evident, piaţa este în scădere şi ne confruntăm cu costuri de restructurare mai ridicate, deoarece am început să plătim pentru închiderea unor facilităţi de producţie, însă, cu toate acestea, vom reuşi să menţinem nivelul pierderilor la cel de anul trecut".
Ford şi GM, cei mai mari producători auto americani, vor să scape de pierderile din Europa, unde piaţa este în declin de şase ani.
În primul semestru, vânzările de vehicule în Europa au scăzut cu 6,7%, la 6,44 milioane unităţi, potrivit datelor asociaţiei ACEA.
Odell a mai spus că Ford va lansa în Europa cel puţin 25 de noi modele, în următorii cinci ani, cu 10 mai multe decât anunţase compania în octombrie anul trecut.
În primul semestru, Ford a înregistrat în Europa pierderi de 810 milioane de dolari. Grupul a redus însă estimarea de pierderi în regiune de la 2 miliarde de dolari la 1,8 miliarde de dolari, pentru 2013. Anul trecut, grupul a înregistrat pe piaţa europeană pierderi de 1,75 miliarde de dolari.
Ford a închis o fabrică de asamblare în Anglia şi urmează să închidă o uzină din Genk, Belgia, până în 2014. În urma măsurilor, capacitatea de producţie a Ford va scădea cu circa 350.000 de vehicule, respectiv cu 18%.
General Motors intenţionează să elimine pierderile în Europa până în 2016, a declarat Karl-Thomas Neumann, şeful diviziei Opel a grupului, la salonul auto de la Frankfurt. "Pentru a ne redresa, trebuie să ne dezvoltăm gama de top. Trebuie să vindem mai multe maşini şi să primim mai mulţi bani pe ele", a arătat Neumann, potrivit Mediafax. El consideră că piaţa europeană a atins nivelul minim, existând semne pozitive.
"Vârsta maşinilor este în medie de 14 ani. Vedem primele semne de lumină la capătul tunelului. Sperăm că piaţa va începe să crească uşor", a spus Neumann. GM a anunţat în iulie scăderea cotei de piaţă a companiei în regiune la 8,5%, de la 8,8% cu un an în urmă.
Operaţiunile GM în Europa, care includ în mare parte brandurile Opel şi Vauxhall, au pierdut peste 18 miliarde de dolari din 1999.
Planurile GM de rentabilizare a activităţilor europene includ închiderea fabricii de asamblare de la Bochum, Germania, până la sfârşitul anului viitor, reducerea numărului de locuri de muncă în sectorul productiv şi îngheţarea salariilor. Ford produce la uzina din Craiova autovehiculul B-Max şi motoare EcoBoost.
• Renault vrea să obţină 55 - 60% din vânzări în afara Europei
Obiectivul Renault este ca 55 - 60% din vânzări să se înregistreze în afara Europei, ca parte a etapei a doua din planul strategic, care va fi prezentat anul viitor, a afirmat Jerome Stoll, directorul responsabil pentru performanţă al producătorului auto francez, la Salonul auto de la Frankfurt. Acest obiectiv va fi realizat în principal datorită pieţei din China, care va fi o prioritate a planului, a explicat Jerome Stoll. Acesta a adăugat că îndeplinirea planului va depinde şi de mărimea pieţei auto europene, dar şi de capacitatea sa de redresare.
Renault vrea să ajungă la un acord cu grupul auto chinez Dongfeng Motor care să-i permită grupului francez să producă vehicule în China pentru o investiţie totală de 11 miliarde de yuani (1,4 miliarde de euro). Parteneriatul cu Dongfeng va oferi Renault o sursă alternativă de venituri, în condiţiile în care Europa Occidentală a fost responsabilă în 2012 pentru 60% din vânzările grupului auto francez. Toate companiile auto străine care produc vehicule în China trebuie să opereze printr-o societate mixtă cu o firmă locală. Renault este unul dintre puţinii mari producători auto occidentali care, în acest moment, nu produce autovehicule în China, stat care, în 2009, a devenit cea mai mare piaţă auto din lume.
• Dacia nu intenţionează să lanseze noi modele anul viitor
Dacia nu are în plan lansarea de noi modele anul viitor după ce în ultima perioadă a prezentat mai multe noutăţi, precum noul Sandero, Lodgy sau Duster destinat pieţei britanice, potrivit directorului de marcă al Dacia, Rafael Treguer. Marca românească, deţinută de grupul francez Renault, ar putea astfel să lanseze un nou model cel mai devreme în 2015.
Pe piaţa auto, persistă speculaţiile potrivit cărora Dacia pregăteşte lansarea unei maşini din clasa mică, pentru oraş, bazată pe şasiul actualului Renault Twingo, care urmează să fie înlocuit până la sfârşitul anului următor. "Dacia are potenţialul de a intra pe orice segment de piaţă, să producă orice maşină pentru care considerăm că există potenţial de vânzări. Poate acest segment (al maşinii de oraş) ar putea fi interesant, dar este prea devreme pentru a afirma cu certitudine. Suntem atenţi la piaţă, dar în prezent ne concentrăm pe consolidare", a spus Treguer.
Dacia trebuie să crească notorietatea brandului, a afirmat el.
"Am lansat o gamă bună de maşini noi, iar acum trebuie să ne concentrăm pe dezvoltarea notorietăţii brandului. Marea Britanie evoluează bine, dar pe unele pieţe suntem la un sfert sau o treime în privinţa notorietăţii brandului. Vom continua să lucrăm la maşini, să le îmbunătăţim şi să incorporăm elemente cerute de clienţi - acesta este modul în care operăm - dar nu sunt planificate modele noi pentru 2014", a declarat Treguer.
Directorul de marcă al Dacia a refuzat să excludă lansarea unei maşini de oraş, dar a indicat că nu este luată în calcul în prezent o maşină mai mare decât Duster, precum un SUV cu şapte locuri.
Dacia a prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt noul Duster, cu un exterior mai modern şi un interior schimbat, cu tapiţerii noi şi o nouă planşă de bord.