Industria auto s-a reunit, astăzi, în capitala Franţei, pentru Salonul Auto de la Paris, un eveniment marcat, în acest an, de absenţa unor mărci importante, de provocările tehnologice viitoare, precum şi de eventualitatea unui Brexit 'dur', transmite AFP.
Mii de jurnalişti şi profesionişti din indistria auto s-au îndreptat astăzi spre parcul expoziţional de la Porte de Versailles, în sudul capitalei Franţei, unde după două zile rezervate presei, cea de a 120-a ediţie a Salonului Auto de la Paris îşi va deschide, joi, porţile pentru publicul larg, până la data de 14 octombrie.
În condiţiile în care joacă pe teren propriu, constructorii francezi s-au întrecut între ei pentru a-şi prezenta noutăţile: Renault a dezvăluit un prototip de vehicul-robot autonom electric botezat EZ-ULTIMO, în timp ce Peugeot a prezentat 'E-Legend', o reinterpretare modernă, electrică şi autonomă a modelului 504 coupe din 1969, relatează Agerpres.
La standul DS, o altă marcă din grupul PSA, jurnaliştii aşteaptă la rând pentru a se aşeza la volanul modelului 'DS3 Crossback', un SUV compact echipat cu cele mai noi tehnologii.
Salonul de la Paris prezintă un stand Ferrari, precum şi modele Aston Martin, Lamborghini, dar şi Bugatti. Cu toate acestea, pasionaţii de automobile ar putea să fie dezamăgiţi, având în vedere lunga listă a producătorilor auto care nu vor fi prezenţi la acest eveniment. De la General Motors, până la Fiat Chrysler, inclusiv Ford şi Volkswagen, lista producătorilor absenţi s-a majorat comparativ cu ediţia precedentă, un fenomen care a afectat anul trecut şi salonul de la Frankfurt.
"Suntem într-o situaţie de incertitudine", a concluzionat directorul general de la Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlos Ghosn, potrivit căruia lipsa de vizibilitate cu privire la Brexit îi constrânge pe producătorii auto să îşi îngheţe proiectele care au legătură cu Marea Britanie.