1 din 4 cetăţeni ai UE cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au susţinut că au evitat să furnizeze informaţii personale serviciilor de reţea sociale sau profesionale în 2019 din motive de securitate, conform unui comunicat trimis redacţiei.
În toate statele membre ale UE, cea mai mare parte a persoanelor care au evitat să furnizeze informaţii personale serviciilor de reţea sociale sau profesionale s-a înregistrat în Franţa (40%), urmată îndeaproape de Olanda (39%), Finlanda (37%) şi Slovacia şi Suedia (fiecare 36%). În schimb, o parte mai mică a populaţiei s-a abţinut de la furnizarea unor astfel de informaţii în Lituania (6%), Bulgaria şi Ungaria (ambele 8%), Croaţia şi România (ambele 9%).
"Dacă alegeţi să faceţi cumpărături online sau să participaţi la licitaţii online, asiguraţi-vă că sunteţi la curent cu politica de rambursare şi de gestionare a proceselor de litigii şi fiţi atent să nu vi se taxeze un preţ excesiv. De asemenea, este recomandat să utilizaţi un serviciu de custodie. Acest serviciu va reţine plata dumneavoastră şi o va trimite vânzătorului odată ce aţi confirmat primirea articolului achiziţionat. De regulă, se percepe o mică taxă pentru acest serviciu. Nu cumpăraţi niciodată de la ofertanţi evaluaţi slab pe site-urile de licitaţii şi asiguraţi-vă că faceţi cumpărături numai de pe site-uri legitime de cumpărături. Nu răspundeţi e-mailurilor spam, chiar şi cu scopul de vă dezabona şi nu faceţi click pe link-uri şi nici nu apelaţi numere de telefon listate într-un e-mail spam. Asiguraţi-vă că deţineţi software de protecţie şi consultaţi un specialist în calculatoare. Dacă într-un e-mail sau o fereastră pop-up vi se oferă un produs sau un serviciu ce vă interesează întra-adevăr şi oferta pare rezonabilă, asiguraţi-vă că înţelegeţi toate termenele şi condiţiile precum şi costurile implicate înainte de efectua o achiziţie sau de a furniza date dumneavoastră", îndeamnă InfoCons în comunicat.