INNOSHIP: Românii preferă cumpărăturile electronice pentru a-şi controla mai bine bugetul lunar

F.D.
Miscellanea / 15 iunie 2022

Românii preferă cumpărăturile electronice pentru a-şi controla mai bine bugetul lunar

În contextul ratei inflaţiei ridicate din ultima perioadă, românii şi-au adaptat comportamentele de cumpărare aşa încât 38% dintre aceştia aleg, în prezent, să achiziţioneze online produsele de care au nevoie, putând astfel să-şi controleze mai bine bugetul lunar, arată Innoship, start-up-ul de tehnologie care a dezvoltat una dintre cele mai avansate platforme de management al livrărilor pentru magazinele online la nivel global, potrivit unui comunicat de presă.

Astfel, în 2021, românii au cumpărat, în medie, de 17 milioane de euro pe zi, iar pentru 2022, GPeC estimează o creştere a pieţei de 5-10% faţă de 2021, când s-au înregistrat 6,2 miliarde de euro.

Chiar dacă magazinele de e-Commerce au de gestionat un volum mare de comenzi într-un timp foarte scurt, clienţii îşi doresc servicii care să se ridice la nivelul aşteptărilor lor. Cerinţele clienţilor, tot mai diverse şi sofisticate, continuă să genereze provocări operaţionale pentru magazinele online.

Un factor important pentru magazinele online este politica de expediere. Conform platformei easySales, 22% dintre cumpărătorii online din UE cred că viteza de livrare mai scăzută decât cea indicată pe site este cea mai frecventă problemă privind achiziţiile online.

94% dintre magazinele e-commerce de top din Europa au probleme de optimizare a procesului de checkout, creând fricţiune şi întârziind comenzile cumpărătorilor, arată date furnizate de Stripe, companie de procesare plăţi şi partener VTEX.

Conform Stripe, peste 61% dintre magazinele analizate nu permit autocompletarea câmpurilor din formularul de checkout, aproape jumătate nu îşi alertează cumpărătorii când datele lor de plată sunt greşite şi 75% nu le permit clienţilor să-şi salveze datele de plată pentru achiziţii viitoare.

Mai mult, un număr deloc neglijabil de magazine nu permite achiziţia fără înregistrare şi multe altele nu permit livrarea automată pe adresa de facturare. O pagină de checkout corect concepută ar trebui să-l ghideze pe vizitator spre plată, fără a-i îngreuna procesul de achiziţie.

Retailerii online pot avea un avantaj competitiv prin implementarea unei strategii de livrare bazată pe mai mulţi curieri cu ajutorul unei soluţii de automatizare a managementului livrărilor.

"Un proces de livrare rapid şi flexibilitatea opţiunilor multiple de livrare oferite la checkout vor încuraja decizia de achiziţie online, crescând vânzările. Prin serviciile oferite de Innoship punem la dispoziţie retailerilor metode variate de livrare, adaptate la specificul fiecărui colaborator şi, mai ales, la nevoile clienţilor acestora", menţionează Daniel Nicolae, fondator Innoship.

Livrarea la puncte fixe, livrarea în aceeaşi zi, livrarea la o anumită oră sau livrarea în 24 de ore au câştigat mare popularitate în ultima perioadă.

Experienţa de cumpărare este cea care face diferenţa în piaţă pe termen mediu şi lung. Magazinele online competitive sunt acelea care au reuşit să investească în tehnologii care îmbunătăţesc percepţia clienţilor şi răspund nevoilor lor dinamice.

Dificultăţile pe care le au comercianţii români când îşi gestionează afacerea sunt, în primul rând, creşterea concurenţei (21% dintre retaileri) şi, în al doilea rând, aprovizionarea şi livrarea produselor (18%) - arată datele VTEX, platformă enterprise de comerţ digital.

"O strategie esenţială este aceea de a înţelege mai întâi nevoile clientului pentru a-i oferi exact ce are nevoie. Cumpărătorii se documentează cu atenţie înainte de a face o achiziţie. De exemplu, utilizatorii OLX vizualizează până la 13-14 produse în categorii precum electronice sau articole vestimentare înainte de a alege un produs pe care să-l achiziţioneze", arată Dragoş Matei, Product Manager în cadrul OLX.

"Magazinele online au nevoie de o strategie de marketing şi SEO bine pusă la punct pentru a fi acolo unde sunt sunt clienţii. Însă, dincolo de marketing, e vorba de produsele şi experienţele oferite. O strategie de marketing bună nu este de ajuns pentru a atrage şi fideliza clienţii dacă promovezi un produs sau un serviciu slab", adaugă Denis Sgarbură, Head of Content Strategy în cadrul DWF.

Imaginile de produs contează în proporţie de 83% în decizia de achiziţie, descrierea şi specificaţiile fiind foarte aproape (82%), iar review-urile acordate de clienţi - 75% - conform datelor din 2018 ale Emarketer.com.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7329
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3176
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9824
Gram de aur (XAU)Gram de aur387.3649

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb