Românii au cumpărat, în primul trimestru din 2008, mai multe medicamente şi cosmetice şi mai puţine haine şi articole de încălţăminte faţă de perioada similară din 2007, conform datelor prezentate ieri, într-o conferinţă de presă, de reprezentanţii Institutului Naţional de Statistică (INS).
În primele trei luni ale anului în curs, vânzările de produse farmaceutice, medicale, cosmetice şi de toaletă au urcat, în termeni valorici, cu 46,3% faţă de intervalul de referinţă din 2007, în timp ce la produsele textile, îmbrăcăminte, încălţăminte şi articole din piele a fost consemnată o scădere de 15 procente.
Vânzările de mobilă, articole de iluminat, aparate electrice şi articole de fierărie şi vopsitorie au crescut cu 26,7%.
În perioada analizată, comerţul cu produse nealimentare a înregistrat un avans al cifrei de afaceri cu 17,3%, iar la comerţul cu produse alimentare, băuturi şi tutun creşterea a fost de 14,3 %.
Vânzările de autovehicule au cunoscut o creştere în termeni valorici de 41,1%.
Conform datelor disponibile la Eurostat, România este lider în privinţa dinamicii comerţului cu amănuntul - 27,6% în primul trimestru, media UE fiind de numai 1,9 la sută, în timp ce state ca Germania, Italia şi Spania au consemnat un recul uşor în comerţul cu amănuntul.
În ceea ce priveşte serviciile, românii sunt tot mai amatori de jocuri de noroc şi turism, dinamica acestor sectoare fiind de 36,3% şi respectiv 23,2% la activitatea agenţiilor de voiaj.