Shopping-ul nu este o noutate pentru utilizatorii Instagram, însă cumpărăturile prin intermediul unui tab dedicat special în cadrul aplicaţiei, da, conform News.
Instagram a început să testeze o serie de layout-uri noi, cu schimbări importante la nivelul tab-urilor care compun aplicaţia. Se doreşte adăugarea unui tab pentru Reels şi, mai ales, a unui tab dedicat cumpărăturilor.
În prezent, Instagram derulează trei teste diferite, cu trei formate diferite, care au acelaşi lucru în comun: două tab-uri noi, unul pentru Shopping, altul pentru Reels. Care dintre cele trei va fi mai apreciat de utilizatori, va ajunge, probabil, să fie adoptat.
Adăugarea celor două noi secţiuni se face prin înlocuirea unor secţiuni vechi. Într-un caz dispar butoanele pentru notificări şi secţiunea Discovery, în alt caz dispare butonul pentru adăugarea conţinutului şi cel pentru notificări, notează News.
Într-un al treilea caz, dispare doar butonul pentru adăugarea conţinutului nou. Aici, sunt adăugate butoane pentru Shopping şi Reels, dar rămân şi cele pentru Discovery şi notificări. Acesta este singurul test în care sunt folosite 6 secţiuni în loc de cele 5 tradiţionale.
Aşa cum sugerează şi numele, Shopping va fi o secţiune în care brandurile îşi vor putea afişa şi vinde produsele direct în Instagram, prin Facebook Pay. Reels este noua secţiune de video în format scurt, inspirată de la TikTok.
Noile layout-uri sunt testate în prezent în Brazilia, Franţa şi Germania, ţările în care Reels este cel mai popular, spun cei de la Instagram. Spre deosebire de testele anterioare al companiei, acesta este vizibil unui număr destul de mare de utilizatori, semn că Instagram va alege o variantă şi o va implementa în versiunea finală a aplicaţiei relativ curând, conchide News.