Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni) va înregistra în acest an peste 14 milioane de pasageri, deci undeva în jurul valorii consemnate în 2019, cel mai bun an pre-pandemic, iar pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa "Aurel Vlaicu" ne aşteptăm să atingem destul de rapid, în mai puţin de un an, milionul de pasageri anual, a declarat, luni, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Valentin Iordache, conform agerpres.ro.
Prezent la conferinţa de lansare de pe Aeroportul Băneasa a operaţiunilor companiei româneşti AirConnect, Iordache a precizat că luna iunie a marcat deja 11.000 de pasageri care au tranzitat acest aeroport.
"Am început de ceva vreme cu operarea regulată pe Aeroportul Băneasa şi iată că avem deja prima lună cu peste 10.000 de pasageri. Vorbim de luna iunie, în care au fost 11.000 de pasageri îmbarcaţi sau debarcaţi aici, pe Băneasa. Nu este foarte mult, bineînţeles că ne aşteptăm să fie mult mai mulţi, probabil de 10 ori mai mulţi de atât într-un viitor relativ apropiat, iar astăzi avem plăcerea ca o nouă companie aeriană să înceapă operarea de pe Aeroportul Băneasa Aurel Vlaicu. Mă refer la AirConnect. Ei au început de ceva vreme la Otopeni, deşi am insistat foarte mult să vină de la început la Băneasa. Raţiunile au fost multiple pentru care nu s-a întâmplat acest lucru încă de la început, dar acum suntem încântaţi să avem aici, pe Băneasa, compania românească AirConnect", a precizat Iordache.
Potrivit acestuia, capacitatea acestui aeroport este de circa 200 - 250 de pasageri pe flux/oră şi încă este multă capacitate de acoperit.
"Desigur, am luat în calcul o operare preponderent pe timpul zilei - pe timpul nopţii nu sunt atât restricţii, cât sunt nişte tarife care sunt uşor prohibitive pentru operarea pe timp de noapte - dar mai este mult loc încă, mai este multă capacitate de acoperit pe aeroportul Băneasa. Noi ne aşteptăm să atingem destul de rapid, în mai puţin de un an, milionul de pasageri pe an. Asta înseamnă peste 100.000 de pasageri pe lună (...). Deci, mai putem creşte încă de vreo 10 ori. Este loc de creştere, măsurile operaţionale potrivite pot mări şi mai mult capacitatea, astfel încât să ajungem să depăşim acel milion, poate chiar şi spre 2 milioane de pasageri pe an. Asta nu înseamnă foarte mult, în condiţiile în care, pe Aeroportul Henri Coandă, de exemplu, anul acesta aşteptăm peste 14 milioane de pasageri, deci vom fi undeva în jurul valorii înregistrate în 2019, cel mai bun an pre-pandemic şi urmează şi acolo să crească traficul. Evident, acolo măsurile care trebuie luate sunt şi ele operaţionale, dar şi demararea extinderii noului terminal până la urmă, extinderea infrastructurii de pe Aeroportul Henri Coandă, care trebuie să continue - şi va continua - aşa cum cum este prevăzut în programele noastre de dezvoltare", a menţionat el.
Oficialul CNAB a anunţat că încă o companie - Universal, cu capital israelian - va începe destul de curând să opereze de pe Aeroportul Băneasa.
"Discuţiile (cu privire la operarea de pe Aeroportul Băneasa - n. r.) au fost constante şi permanente cu mai multe companii aeriene. În momentul de faţă putem să vorbim de patru, pentru că putem să adăugăm şi compania Universal, care începe să opereze destul de curând, pe lângă cele trei care deja operează, mă refer aici la AirConnect, la Fly Lili (România) şi la AeroItalia.
"Desigur, mai sunt şi companii care operează curse charter. Aşteptăm şi mai multe curse charter în acest sezon de vară şi mai ales în următorul şi important este că (...) sunt fluxuri foarte scurte, pasagerii petrec foarte puţin în terminalul aeroportului şi ajung imediat la avion, iar de la avion, aşa cum s-a putut vedea înaintea acestei conferinţe de presă, din momentul în care avionul a oprit şi până când pasagerii erau deja în faţa terminalului cu bagajele luate, a durat mai puţin de 5 minute", a mai spus Valentin Iordache.
La rândul său, referitor la timpul pe care pasagerii îl petrec până ajung din aeroport în oraş, directorul general al companiei AirConnect, Tudor Constantinescu, a făcut o glumă: "Mi-aş permite chiar o glumă legată de fluxuri. Cred că la Gara de Nord, din tren, până ajungi la metrou durează mai mult decât să ajungi de aici până în Bucureşti".