Iulia Albu: "Ne lipseşte cultura de a aprecia valorile reale"

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Lifestyle / 10 ianuarie 2020

Credit foto: Oana Răduca -Iulia Albu wearing Max Mara Icon Coat

Credit foto: Oana Răduca -Iulia Albu wearing Max Mara Icon Coat

Excentrică şi mereu directă, Iulia Albu a reuşit să-şi facă rapid cunoscut numele. Desig-ner de modă, om de televiziune şi antreprenor, bine cunoscuta vedetă ne-a vorbit într-un interviu despre cadouri, sărbători, dar şi despre industria modei din ţara noas-tră şi locul către care se îndreaptă.

Reporter: Cum apreciaţi industria modei din ţara noastră? Şi cum arată astăzi, comparativ cu alte ţări din Europa?

Iulia Albu: Industria modei în România este în plină dezvoltare. Sigur că, momentan, nivelul la care s-a ajuns nu este unul foarte înalt, şi, când spun asta, nu mă refer la anumite mici reuşite pe alocuri, ci la trendul general. Nu toţi românii au încă o cultură necesară pentru a aprecia un produs de brand în defavoarea unui produs de mass market, motiv pentru care, în timp ce în alte ţări deja trendul înspre mass market este pe ducă, business-urile de acest tip profită din plin în România. Din păcate, ne lipseşte cultura de a aprecia valorile reale şi a le ridica, încurajându-le prin cumpărarea produselor pe care le generează.

Reporter: Cum au evoluat gusturile vestimentare ale clienţilor din ţara noastră?

Iulia Albu: În România există femei care ştiu ce să poarte şi ce le reprezintă, şi există femei care nu au nicio idee, şi cumpără, iresponsabil, absolut orice cârpiţă le pică în mână. Constat că există mult mai mult gust în rândul claselor care nu îşi pot permite preţuri astronomice pe etichetă, dar care au învăţat să achiziţioneze lucruri de calitate pe care le pot purta ani la rând. În esenţă, lucrurile sunt simple. Diferenţa este aceea dintre cost şi valoare. O haină din caşmir va avea întotdeauna o valoare net superioară unei haine dintr-o fibră sintetică, indiferent de cos-tul ei.

Reporter: Ce credeţi că i-ar trebui Bucureştiului să devină o destinaţie de shopping ca alte oraşe europene?

Iulia Albu: În primul rând, pentru a deveni o destinaţie de shopping, Bucureştiul ar trebui să aibă o zonă de shopping pietonală, ceea ce nu se întâmplă. Ştiu că s-a vehiculat foarte mult timp ideea de a face Calea Victoriei zonă pietonală, însă iată că acest lucru nu s-a întâmplat. În momentul de faţă, singura destinaţie de shopping din România sunt Galeriile Marriot, unde sunt cele mai multe branduri internaţionale, rămânând, fireşte, câteva scurte vizite pe Calea Victoriei. Când vorbim responsabil despre a deveni o destinaţie de shopping, ar trebui ca brandurile locale să fie concentrate într-o anumită zonă şi să performeze corespunzător.

Reporter: Credeţi că industria de fashion este bine reprezentată în mass-media? Dacă nu, ce ar trebui să se schimbe?

Iulia Albu: În România, industria fashion nu a fost niciodată bine reprezentată. Din păcate, persoanele care apar pe la televizor şi îşi dau cu părerea sunt fie persoane care vindeau în trecut haine prin apartamente, fie simpli absolvenţi de liceu, sau, şi mai rău, tot felul de semidocţi care îşi imaginează că ştiu ei "cu cârpele". Cred că, prin tot ce am făcut în acest domeniu, am des-chis un drum şi pentru tinerii cu studii de specialitate, şi sunt foarte mândră că am făcut asta. Acest domeniu ne aparţine celor avizaţi, şi nu oricui apare 5 minute pe sticlă. Este doar o problemă de timp până toate relicvele de tristă amintire în mass media modei îşi vor relua locul bine meritat pe caldarâm, bârfind cu vecinele de scară.

Reporter: Ce-i lipseşte astăzi show-bizului din ţara noastră?

Iulia Albu: Consistenţă. Şi promovarea valorilor reale.

Reporter: Vă regăsiţi în imaginea creată de mass-media?

Iulia Albu: De-a lungul anilor, am citit despre mine foarte multe lucruri. Atunci când lucrezi în entertainment, cel mai important lucru este să se vorbească despre tine, indiferent dacă lucrurile care se spun sunt bune sau rele. Cu siguranţă, însă, este mai onorabil să fii supranumită "nebuna cu găina" decât "fetiţa de Dorobanţi".

Reporter: Ce proiecte speciale pregătiţi pentru sărbători?

Iulia Albu: De aceste sărbători, voi posta o serie de filmuleţe dedicate pe canalul meu de YouTube, şi, de asemenea, pe canalul meu de Instagram. Avem proiecte mari cu agenţia noas-tră, Sacerdotti Heigl, pe care, cu mândrie, o conduc, şi, desigur, linia de bijuterii care îmi poartă numele.

Reporter: Cum arată sărbătorile de iarnă pentru un designer de modă?

Iulia Albu: Sărbătorile mele de iarnă sunt unele tradiţionale, ador să petrec timpul cu familia mea şi iubitul meu, cu Mikaela, şi, fireşte, cu toţi cei care ne urmăresc pe toate reţelele pe care noi comunicăm.

Reporter: Ce recomandări aveţi pentru cadourile de sărbători?

Iulia Albu: Cred că cel mai important este să dăruieşti cadouri oamenilor pe care îi cunoşti cu adevărat, în aşa fel încât cadoul cumpărat să corespundă necesităţilor şi gusturilor persoanei respective. Atunci când vorbim despre cadouri corporate, acest lucru nu se poate aplica, fireşte, însă pentru asta există consultanţă, consultanţă pe care şi agenţia mea o oferă.

Reporter: Ce-şi doreşte Iulia Albu să găsească sub brad?

Iulia Albu: Sunt atât de recunoscătoare pentru toate lucrurile frumoase din viaţa mea şi pentru tot ce mi-a oferit această carieră pe care am ales-o, încât m-aş teme să nu îl mânii pe Dumnezeu cerând mai mult. Cred că ceea ce ne dorim toţi este să fim sănătoşi, să putem să ducem la îndeplinire toate task-urile pe care le primim. Atâta timp cât Mikaela şi iubitul meu îmi vor fi alături, sărbatorile mele vor fi perfecte.

Reporter: Ce face un cadou să fie nepreţuit?

Iulia Albu: Pentru mine, un cadou devine nepreţuit în momentul în care îl ascoiez clar cu o senzaţie, un miros, o amintire, şi cu siguranţă niciodată în funcţie de preţul de pe etichetă. Un cadou nepreţuit este unul pe care îl redescoperi an de an ca prima dată.

Reporter: Ce planuri de viitor aveţi din punct de vedere profesional?

Iulia Albu: Când lucrezi în televiziune, nu poţi dezvălui niciodată ce planuri de viitor ai, dar, cu siguranţă, abia am început.

Reporter: Care a fost cel mai folositor sfat pe care l-aţi primit şi pe care aţi vrea să-l transmiteţi mai departe?

Iulia Albu: În general nu sunt o persoană care pune în practică sfaturile, însă le ascult cu plăcere, este un lucru politicos şi normal, dar consider că este foarte important să îţi urmezi propria cale şi să crezi în visul pe care îl ai. Cel mai imporatant lucru este să ştii că tu eşti cel mai mare duşman al tău şi că singura persoană care îţi poate sta în cale eşti chiar tu.

Reporter: Vă mulţumesc!

Articol preluat din Revista BURSA "Cadouri de Crăciun"

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Dna vă mulțumesc pentru bucuria vieții pe care mi-o transmiteți! Sunt bărbat dar in preajma dumneavoastra as incerca doar sa ma simt bine conversînd!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb