Jacek Olczak, CEO PMI: "Trebuie să continuăm să susţinem ştiinţa privind produsele care încălzesc tutunul"

SABIN S. BRANDIBURU
Companii / 31 octombrie 2023

Jacek Olczak, CEO PMI: "Trebuie să continuăm să susţinem ştiinţa privind produsele care încălzesc tutunul"

Produsele alternative fără fum au adus atât avantaje cât şi provocări în piaţa de tutun şi au fost întâmpinate cu scepticism din partea consumatorilor, în ciuda datelor ştiinţifice care au dovedit că aceste produse pot reduce riscurile produse de consumul de tutun cu până la 90%, însă strategia de tranziţie trebuie menţinută, afirmă Jacek Olczak, CEO-ul Philip Morris International, în cadrul evenimentului Technovation.

"Totul a început acum câteva decenii, când toată lumea a recunoscut şi a primit confirmări că ţigările sunt foarte dăunătoare sănătăţii umane, dar şi conştientizând că mulţi oameni, în ciuda faptului că sunt conştienţi de riscurile fumatului, nu vor renunţa la acest obicei. Întrebarea este, există ceva în tehnologia ştiinţifică pe care am putea să o folosim pentru a reduce daunele provocate de fumat? A fost mult mai uşor de spus decât de făcut. Cu toate acestea, cred că datorită perseverenţei multor lideri de la PMI de atunci, am început să investim în ştiinţă, în tehnologie, deschizând diferite căi de experimentare şi concluzia a fost că în 2014 am reuşit să lansăm primul produs, un produs despre care ştiam că reduce dramatic expunerea la toate substanţele dăunătoare sau potenţial dăunătoare pe care le poţi găsi în fumul de tutun, dar mai important, un produs care poate fi acceptat şi adoptat de către fumători iar asta a fost o componentă foarte importantă, deoarece poţi să ai un produs care este mult mai bun decât o ţigară, dar dacă un fumător nu îl adoptă, atunci practic eşti tot la punctul zero" a declarat Olczak.

Deşi datele ştiinţifice au dovedit de mai multe ori diferenţele de risc dintre produsele care încălzesc tutunul şi ţigările clasice, pieţele au reacţionat diferit iar reacţiile la noile produse au fost variate. Astfel, unele ţări au adoptat rapid tranziţia către produsele noi, în timp ce altele au fost sceptice cu privire la trecerea către produsele care încălzesc tutunul.

"În final, trebuie să mergi în diferite pieţe şi să analizezi modul în care sunt văzute atât produsele care încălzesc tutunul dar şi ţigările electronice sau plicurile de nicotină din metodele fără fum de produse care au ca scop înlocuirea ţigărilor. Există pieţe care au adoptat într-un fel sau altul strategia de reducere a daunelor cu mulţi ani în urmă şi cred că pe podiumul cel mai înalt se află cu siguranţă Suedia. Ei au susţinut produsele orale, cum ar fi snus-ul suedez, care conţinea tutun şi, recent, plicurile de nicotină care nu conţin tutun, atunci când rata de fumători raportat la populaţie, care era în anii '90 sau '80, undeva la nivelul mediu al UE, adică vorbim de peste 30%. Astăzi, Suedia are o pondere de fumători în jur de 5%. Acest lucru poate fi realizat relativ rapid. Există ţări şi pieţe precum Japonia, în care am intrat în 2014, şi astăzi peste 30% dintre fumătorii care obişnuiau să fumeze atunci au trecut la aceste produse noi. Deci, dacă te uiţi la statisticile disponibile, care măsoară succesul strategiilor de sănătate publică în ceea ce priveşte renunţarea la fumat, nu există nimic care să poată fi comparat cu amploarea schimbărilor pe care aceste produse noi le aduc pe piaţă. Numărul de fumători în ţările care permit produsul şi care permit o comunicare despre aceste produse către fumători, scade rapid, foarte rapid, în măsura în care se poate prognoza cu uşurinţă că peste 10 ani vor exista pieţe în care fumatul va fi, poate nu complet eliminat, dar redus la niveluri foarte mici" a declarat Olczak.

Întrebat despre ce se poate face pentru a accelera tranziţia de la ţigările convenţionale către produsele care încălzesc tutunul, Jacek Olczak afirmă că cel mai important este să existe o continuitate în actuala strategie care susţine dovezile ştiinţifice şi informarea corectă precum şi menţinerea investiţiilor în cercetarea legată de aceste produse.

"Cred că trebuie să facem mai mult din acelaşi lucru şi ştiu că poate părea puţin contraintuitiv, dar trebuie să continuăm să susţinem ştiinţa, să luptăm pentru ştiinţă, să luptăm pentru informaţii corecte. Ştiu că este greu, dar nu există altă cale decât să continuăm să investim în ştiinţă şi să începem să aducem tot mai multe dovezi. Acum vorbim despre dovezi nu numai din perspectiva modului în care putem evalua aceste produse înainte să ajungă pe piaţă, ci şi despre modul în care aceste produse schimbă vieţile oamenilor care continuă să fumeze atunci când trec la acest produs. Aproape 20 de milioane de utilizatori ai produselor noastre au renunţat complet la ţigări. Practic, au renunţat să mai fumeze. Şi dacă vorbiţi cu oricare dintre ei, avem o mulţime de dovezi cum aceşti oameni încep să se simtă în legătură cu acest produs după două săptămâni, trei săptămâni de utilizare, cum aceste produse le-au schimbat viaţa timp de trei, patru, cinci, şapte, nouă ani. Câte încercări nereuşite de renunţare la fumat au avut, din păcate, în trecut şi, în cele din urmă, cu aceste produse, au putut închide capitolul fumatului. Dovezile există" a declarat Olczak.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9765
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7057
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3012
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9660
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.7340

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb