"Jidvei" se pregăteşte pentru lansarea vinurilor roşii

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Frăţia Vinului / 7 ianuarie 2011

"Jidvei" se pregăteşte pentru lansarea vinurilor roşii

Compania "Jidvei" se pregăteşte pentru introducerea în piaţă a vinurilor roşii, după cum ne-a spus Ioana Anghel, PR manager în cadrul societăţii, adăugând: "În acest moment putem spune că am atins o cantitate suficientă pentru scoaterea pe piaţă a vinurilor roşii, precum şi de faptul că plantaţiile au ajuns la gradul de maturitate necesar obţinerii unor vinuri excepţionale".

Doamna Anghel ne-a precizat că, întrucât, "nici piaţa autohtonă şi nici cea din străinătate nu par pregătite să absoarbă o cantitate semnificativ mai mare de vin, în special vin DOC, ne-am hotărât ca, din punctul de vedere al plantaţiilor, să ne concentrăm, în anii următori, mai degrabă pe replantarea şi mo-dernizarea suprafeţelor existente, decât pe achiziţionarea de noi suprafeţe".

Plantaţiile de viţă de vie deţinute de Jidvei ocupă, în prezent, 2010 hectare, soiurile de struguri fiind variate. Astfel, compania cultivă atât soiuri de struguri autohtone, cum ar fi "Feteasca Albă" şi "Feteasca Regală", cât şi soiuri internaţionale: "Chardonnay", "Sauvignon Blanc", "Muscat Ottonel", "Riesling Italian", "Riesling de Rhin", "Traminer Roz", "Neuburger", "Pinot Gris", "Pinot Noir", "Cabernet Sauvignon". În portofoliul companiei se regăsesc trei tipuri de produse: vi-nuri liniştite, vinuri spumante şi vinars. Vinurile liniştite acoperă de la vinuri de masă până la vinuri "Rezerve" (gama "Castel").

Politica investiţională a companiei vizează derularea unor programe multi-anuale, anul 2010 reprezantând atât finalul unui program, cât şi începutul unuia nou. "În perioada 2007-2010, valoarea investiţiilor finalizate depăşeste 30 de milioane de euro, din care 15 milioane reprezintă surse proprii. Aceste investiţii au fost direcţionate atât către viticultură, fiind modernizate 286 de hectare de viţă şi vie şi replantate 1.150 de hectare de vie, cât şi către vinificaţie, prin modernizarea Cramei < Balcaciu > şi extinderea Cramei < Jidvei >", ne-a punctat Ioana Anghel.

În perioada 2010-2013, societatea derulează investiţii de peste 20 de milioane de euro, jumătate din aceşti bani provenind din surse proprii. Finanţarea va fi utilizată pentru replantarea a 412 hectare de viţă de vie (din care 180 la Cernavodă), achiziţia de utilaje agricole şi construirea unei crame noi la Tăuni, modernizarea cramei de la Cernavodă, dar şi pentru construirea unui nou sediu de birouri la Jidvei.

Referitor la exporturi, acestea nu au constituit o prioritate pentru compania "Jidvei" şi, în consecinţă, ele nu au depăşit 3% din producţie, după cum ne-a spus Ioana Anghel. Domnia sa consideră, însă, că vinurile produse de "Jidvei" sunt apreciate şi în afara ţării, având în vedere premiile obţinute în cadrul concursurilor internaţionale: "De aceea, luăm în calcul o intensificare a activităţii de export. Problema noastră cu exportul apare din faptul că vinurile pe care le comercializăm (majoritatea DOC) sunt vinuri scumpe ce nu pot concura la preţ cu vinurile vrac vândute pe piaţa externă. Pentru ca vinurile noastre să-şi găsească un loc în alte ţări, ar trebui, mai întâi, ca România să fie recunoscută ca o ţară cu tradiţie în producerea vinurilor de calitate. Fără un astfel de < brand de ţară > vinurile româneşti rămân, pentru consumatorul din afară, vinuri cu o provenienţă obscură ce nu îl pot convinge să facă o primă achiziţie".

În ceea ce priveşte anul viticol 2010, acesta a fost unul destul de dificil, în opinia reprezentantului "Jidvei", în special din cauza ploilor din lunile de vară, care au afectat culturile de viţă de vie, ducând la o scădere a cantităţii de vin produsă la nivel naţional: "În ciuda acestor aspecte, la < Jidvei > producţia s-a încadrat în limitele normale, în special datorită aplicării tratamentelor fitosanitare necesare la momentul oportun. Aşadar, atât ca urmare a acestor acţiuni, dar şi în urma investiţiilor în maşini şi utilaje, vinurile de < Jidvei > produse din recolta anului trecut sunt la acelaşi nivel calitativ cu cele din anii precedenţi. Din punct de vedere cantitativ, vorbim chiar de o uşoară creştere faţă de anul 2009, în condiţiile în care suprafeţe noi au intrat pe rod, crescând, astfel, cantitatea de struguri recoltaţi".

Vinurile de Jidvei medaliate anul trecut la concursurile internaţionale sunt vinuri tinere - "Chardonnay" 2009 a obţinut medalia de aur la "Concours Mondial de Bruxelles", "Feteasca Regală" şi "Gewürztraminer" (ambele 2007) au obţinut argint la "Vinalies Internationales de Paris", "Sauvignon Blanc" Nec Plus Ultra şi "Riesling Tarnave Castle" (ambele 2009) au luat, de asemenea, medalia de argint la "Selezione del Sindaco" (Brindisi), "Rheinriesling", "Feteasca Regală" (ambele 2009) şi Vinul spumant "Romantine Extra Brut" (2008) obţinând tot argint la "Austrian Wine Challenge" (Viena).

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb