Numărul atacurilor cibernetice asupra site-urilor aparţinând companiilor a crescut cu 32% în trimestrul al treilea din 2019, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018, mai mult de jumătate dintre aceste incidente (53%) fiind semnalate în luna septembrie, conform statisticilor Kaspersky DDoS Protection, transmite Agerpres.
În viziunea experţilor, creşterea a fost determinată de un număr mare de atacuri destul de simple, în timp ce ponderea atacurilor inteligente a scăzut la 28% dintre toate atacurile DDoS, de la 50% în T2, şi a crescut cu doar cu şapte puncte procentuale faţă de rezultatele din T3 2018.
"În ciuda activităţii sezoniere a unor tineri, care par a 'sărbători' începutul anului şcolar cu un vârf de atacuri DDoS, piaţa profesionistă a atacurilor DDoS este destul de stabilă. Nu am observat o creştere explozivă a numărului de atacuri inteligente comparativ cu trimestrul precedent, iar durata medie a atacului rămâne aceeaşi. Totuşi, acestea cauzează în continuare daune serioase afacerilor. Studiul nostru în rândul factorilor de decizie IT a relevat că atacurile DDoS sunt cel de-al doilea cel mai scump tip de incidente cibernetice care au dus la breşe de date pentru IMM-uri, cu un cost mediu per breşă estimat la 138.000 de dolari", explică Alexey Kiselev, business development manager în echipa Kaspersky DDoS Protection, potrivit sursei citate.
Potrivit datelor Kaspersky, 60% dintre atacurile care au fost prevenite în septembrie au fost efectuate împotriva şcolilor şi a unor jurnale electronice. Pe baza acestui fapt, experţii Kaspersky sugerează că atacurile respective au fost efectuate de elevi care nu au o înţelegere profundă asupra modului de organizare a campaniilor DDoS.
Atacul de tip DDoS reprezintă cea mai întâlnită formă de infracţiune cibernetică, având ca ţintă website-uri importante şi mai rar computerele personale.
Kaspersky, companie globală de securitate cibernetică fondată în anul 1997, are în portofoliu peste 400 de milioane de utilizatori individuali şi 270.000 de companii client.