Cifra de afaceri a pieţei de jucării din România (producţie & comerţ) a crescut cu 14% faţă de 2020 şi a fost de aproape 8 ori mai mare decât în 2012, la cel mai ridicat nivel din istorie, depăşind valoarea de 1,5 miliarde de lei în 2021.
În 2021, în România existau 504 companii care aveau ca obiect de activitate producţia şi/sau comerţul cu amănuntul de jucării (cod CAEN 3240 - fabricarea jocurilor şi jucăriilor şi cod CAEN 4765 - comerţ amănuntul al jocurilor şi jucăriilor în magazine specializate), cu 5% mai multe faţă de 2020 şi în creştere cu 73% comparativ cu 2012.
Rezultatul net al companiilor din piaţa de jucării (profit minus pierdere netă) a crescut de 447 de ori faţă de 2012, la aproape 279 de milioane de lei pe fondul evoluţiei componentei de comerţ, care a reprezentat 95% din rezultatul net al pieţei în 2021. Cel mai mare jucător după cifra de afaceri şi forţa de muncă, JUMBO EC.R SRL a generat aproape 96% din profitul net al comercianţilor de jucării în 2021.
Potrivit KeysFin, dintre cele 504 de companii luate în calcul în analiză, 244 au înregistrat profit în 2021, 194 au avut pierdere, restul înregistrând un rezultat nul.
Numărul de angajaţi din piaţa de jucării (producţie & comerţ) a scăzut cu 9% faţă de 2020, însă a rămas cu 83% peste nivelul din 2012, la aproximativ 3,6 mii de salariaţi în 2021.
Pe sub-segmente, numărul mediu de angajaţi din producţia de jucării a scăzut cu 13% faţă de 2012, la 1,3 mii de salariaţi, ceea ce reprezintă 37% din total în 2021. Pe partea de comerţ, forţa de muncă a crescut cu 407% faţă de 2012, la aproape 2,3 mii de salariaţi în 2021.