• "Suntem într-o procedură de majorare a capitalului cu 100 milioane lei; banii sunt în cont şi ne aşteptăm ca, în curând, supraveghetorul pieţei să aprobe operaţiunea", a spus Boshov
Noul contract de reasigurare încheiat recent de Euroins Romania cu EIG Re, filiala de reasigurare a Euroins Insurance Group (EIG), preia 87% din riscul unei poliţe RCA încheiată de companie în ţara noastră, a spus iei Kiril Boshov, CEO al Grupului, cu ocazia unei întâlniri cu jurnaliştii. Şeful Euroins a subliniat că riscul nu rămâne în cadrul Grupului, ci este cedat către alţi reasiguratori europeni.
"Reasigurarea nu a fost o mişcare bruscă. Face parte din strategia noastră. În orice grup de asigurări există procese comune ce trebuie administrate laolaltă. IT, administrare de active, poliţe sub acelaşi brand. Am combinat nevoile Euroins Romania, Euroins Bulgaria, Euroins Polonia, etc. Este ceva obişnuit să combini aceste nevoi şi apoi să le plasezi în piaţa de reasigurări internaţională. Apar economii de scală şi se obţine un preţ mai bun", spus Kiril Boshov.
Conform şefului Euroins, contractul de reasigurare cu EIG Re acoperă 87% din riscurile RCA ale Euroins România, 3% din risc este acoperit de asigutătorul din România, iar 10% reprezintă diferite taxe. "În spatele EIG Re sunt companii de reasigurări din Germania, Olanda, Spania", a afirmat Kiril Boshov, adăugând că nu deocamdată nu poate să spună cât din procentul de 87% este preluat de alţi reasiguratori.
Conform şefului Euroins, înainte de încheierea noului contract de reasigurare, nivelul indicatorului SCR la Euroins Romania era de 130%, iar MCR de 280%. Acum aşteptările sunt ca SCR să ajungă la 160% şi MCR la 300%.
• "Compania îşi plăteşte dosarele de daună în medie între 5 şi 10 zile, după depunerea cererii", a spus reprezentantul Euroins
Kiril Boshov a afirmat că, la finele anului trecut, Euroins Romania avea 22.015 procese în derulare, dar în ultimele douăspreze luni 8.500 de procese au fost deschise doar de un singură entitate de service-uri auto.
"Acum trei ani, aveam 50 de service-uri cu care aveam acord de decontare directă. Astăzi avem peste 1.000 de service-uri cu care lucrăm perfect. Compania îşi plăteşte dosarele de daună în medie între 5 şi 10 zile, după depunerea cererii. Potrivi legislaţiei din România, după depunerea cererii de despăgubire, trebuie să facem o ofertă în 30 de zile. Oferta este acceptată şi în următoarele 10 zile suntem obligaţi să plătim. Conform legislaţiei, trebuie să plătim despăgurile în maxim 40 de zile. Euroins plăteşte în zece zile. Este un alt răspuns legate de stabilitatea finaciară a companiei", a afirmat Boshov.
• "Ultima amendă de la ASF a fost pentru 72 de dosare; anul trecut am plătit 160.000 de dosare", afirmă Kiril Boshov
Conform reprezentantului companiei, ultima amendă primită de Euroins Romania de la ASF a fost pentru 72 de dosare. "Anul trecut am plătit 160.000 de dosare. În fiecare zi procesăm şi plătim între 600 şi 650 de dosare, iar pe lună sunt 14.000 - 15.000 de dosare. Puteţi să evaluaţi cât de periculor este ca, după o lună cu 150.000 de cereri, au fost găsite 72 cu anumite probleme", a spus Kiril Boshov.
Domnia sa a adăugat: "Monitorizăm mai mulţi indicatori. De exemplu nivelul plângerilor, care este de sub zece pe zi. Nu am avut niciodată un nivel mai scăzut al acestui indicator. Din 2,7 milioane de clienţi, cu zece avem anumite neînţelegeri. Iar din aceste zece, cinci vin dintr-un singur loc".
Conform reprezentantului companiei, în prezent Euroins Romania are 2,7 milioane de asiguraţi RCA şi circa 1,3 milioane de asiguraţi non-RCA.
• Potrivit calculelor Euroins, nu mai este nevoie de capital suplimentar pentru ca Euroins Romania să îndeplinească cerinţele ASF, spune Boshov
Kiril Boshov a mai spus că, în prezent Euroins Romania se află într-o procedură de majorare a capitalului social, pentru care aşteaptă aprobarea ASF. "Capitalul este 410 milioane de lei. Acum suntem într-o procedură de creştere de capital cu 100 milioane de lei. Banii sunt în cont şi ne aşteptăm ca, în curând, supraveghetorul pieţei să aprobe majorarea", a spus reprezentantul companiei. Kiril Boshov a adăugat că, potrivit calculelor Euroins, nu mai este nevoie de capital suplimentar, pentru a îndeplini cererile ASF.
"Conform fiecărui indicator, această companie funcţionează perfect. De aceea dorim să transmitem publicului, stakeholderilor, că avem aboslută încrerede în stabilitatea financiară a companiei şi nu vrem decât să fim siguri că nimeni nu va încerca să facă ceva împotriva acestei companii. Pentru că nu vedem niciun motiv pentru asta", a conchis Kiril Boshov.
Săptămâna trecută, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România a cerut Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) să spună dacă Euroins mai îndeplineşte sau nu criteriile legale de funcţionare.
Confederaţia a solicitat public Autorităţii să prezinte datele financiare la zi, privind cota de piaţă RCA, solvabilitatea şi lichiditatea companiei Euroins. COTAR susţine că a înaintat până acum trei adrese către Autoritate, care însă nu a răspuns concret.
La mijlocul acestei luni, Assen Christov, preşedintele Еurohold, a acuzat persoane din conducerea ASF de facilitarea încercării de preluare ostilă a Euroins de către apropiaţi ai City Insurance. Ziarul BURSA a solicitat, încă de acum două săptămâni, un punct de vedere din partea Autorităţii de Supraveghere Financiară privind acuzaţiile lansate de preşedintele Eurohold. ASF nu a răspuns solicitării noastre.
Recent, Autoritatea de Supraveghere Financiară a anunţat că va face o sesizare penală împotriva conducerii Euroins, după ce mai mulţi angajaţi ai companiei ar fi dezvăluit documente interne ale societăţii în care sunt îndrumaţi să nu raporteze către stat numărul real de dosare în instanţă, potrivit unor investigaţii realizate de Libertatea.