"Korea Development Bank" (KDB) intenţionează să semneze, până pe 27 aprilie, un acord preliminar pentru susţinerea financiară a diviziei sud-coreene a "General Motors" Co. (GM) din SUA, conform preşedintelui KDB, Lee Dong-Gull, citat de Reuters.
GM a propus, în luna februarie, o investiţie de 2,8 miliarde de dolari în operaţiunile sud-coreene, care sunt pe pierderi de mai bine de zece ani. GM i-a cerut Seulului să furnizeze fonduri pentru această restructurare, în funcţie de deţinerea sa în compania auto.
GM SUA controlează 77% din divizia sud-coreeană, "GM Korea", în timp ce KDB are în proprietate o participaţie de 17%. Principalul partener chinez al GM, "SAIC Motor" Corp., deţine restul de 6%.
Lee Dong-Gull, preşedintele KDB, a declarat pentru Reuters că banca ar putea oferi aproximativ 500 de miliarde de woni (468,42 milioane de dolari), proporţional cu participaţia sa de 17% din "GM Korea", ca să ajute la finanţarea investiţiei propuse de GM.
Este pentru prima dată când KDB a ridicat posibilitatea sprijinirii financiare a "GM Korea" şi a oferit un interval de timp pentru o decizie în acest sens. KDB şi autorităţile sud-coreene nu au avut vreo implicare până acum în susţinerea "GM Korea", însă pierderile diviziei au tot crescut, iar producătorul de automobile din SUA a adus în atenţie perspectiva depunerii cererii de declarare a falimentului acesteia.
"Dacă GM va injecta capital în divizie, vom injecta şi noi. Dacă GM va acorda împrumuturi diviziei, atunci vom acorda şi noi împrumuturi", a spus oficialul băncii sud-coreene, adăugând că KDB preferă să participe la o ofertă de drepturi, decât să acorde împrumuturi.
"Putem ajunge la un acord foarte important până în 27 aprilie, fie că este vorba de o promisiune verbală, fie de un memorandum de înţelegere condiţionat", a oficialul băncii.
GM a şocat Coreea de Sud în luna februarie, cu intenţia sa de a închide o fabrică locală şi de a lăsa soarta altor trei unităţi neclară. Compania caută finanţare guvernamentală şi stimulente, precum şi reducerea costurilor cu forţa de muncă pentru a salva divizia care, în 2017, a înregistrat o pierdere netă de 1,1 miliarde de dolari.
"GM Korea" a fost una dintre cele mai importante baze de producţie şi inginerie ale GM în Asia, după ce, în 2002, compania americană a achiziţionat producătorul falit de maşini "Daewoo Motors" din Coreea de Sud. Dar, divizia a fost afectată în ultimii ani de renunţarea de către GM la brandul Chevy din Europa, măsură care a lovit exporturile "GM Korea" către această piaţa majoră.