Exportatorii chinezi care şi-au expus produsele la un târg comercial din China au declarat că economia globală slabă le afectează afacerile, multe investiţii fiind îngheţate, transmite Reuters.
Concluzia de la Târgul de la Canton, din oraşul sudic Guangzhou, este că neaşteptata creştere a exporturilor Chinei din martie reflectă că exportatorii au recuperat comenzile întârziate anul trecut din cauza restricţiilor legate de COVID.
Kris Lin, un reprezentant al producătorului de lumini de Crăciun Taizhou Hangjie Lamps, a declarat o scădere a comenzilor din acest an cu 30% faţă de anul trecut.
"Dificultăţile de anul trecut au venit din cauza întreruperilor de logistică şi producţie, dar guvernul local a ajutat la rezolvarea problemelor. Aceasta este o problemă internă. Acum avem probleme externe. Nu le putem rezolva", a spus Kris Lin.
"Anul acesta va fi cel mai greu pentru noi", a mai spus el, costurile mai mari ale energiei electrice cauzate de războiul din Ucraina reducând şi mai mult cererea pentru decoraţiunile sale.
Kris Lin a spus că firma sa nu îşi poate permite să vândă la preţuri mai mici, dar ar putea căuta să reducă costurile cu forţa de muncă.
Huang Qinqin, director de vânzări la Zhong Shan Shi Limaton Electronics, un producător de ventilatoare de evacuare, are păreri similare cu privire la reducerea costurilor, după ce comenzile s-au înjumătăţit în primul trimestru.
"În fabrica noastră, muncitorii vin la muncă când există comenzi", a spus Huang Qinqin.
Aceasta însemnă în mod obişnuit să lucreze ore suplimentare chiar şi în weekend, dar este mai obişnuit în acest an ca lucrătorii să îşi ia liber în weekend, a spus ea.
Înrăutăţirea perspectivelor pentru lucrătorii din industriile prelucrătoare va ridica îngrijorări în rândul factorilor de decizie, care vizează 12 milioane de noi locuri de muncă în China în acest an, în creştere faţă de obiectivul de anul trecut de 11 milioane.
Zeci de furnizori chinezi au declarat pentru Reuters că nu intenţionează să cheltuie mult pentru îmbunătăţirea liniilor de producţie în acest an, având în vedere cererea slabă.
"Nu avem niciun plan să creştem investiţiile", a spus Luna Hou, reprezentant de vânzări la Topgrill, care produce grătare folosite în aer liber şi a redus preţurile cu 5% pentru a atrage cumpărătorii.
Vicky Chen, director de comerţ exterior la producătorul de prize Qinjia Electric, a declarat că nu se aşteaptă la o creştere mare a vânzărilor la târg, care va avea loc până pe 5 mai.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.04.2023, 10:43)
Perspectivele economiei globale a lumii cu mari probleme