Grupul Lasselsberger Ceramics România a înregistrat în 2021 o creştere a cifrei de afaceri cu 4% comparativ cu anul precedent. Pentru anul în curs, compania are ca obiectiv o creştere a cifrei de afaceri de 12%.
Potrivit reprezentanţilor companiei, volumul de gresie şi faianţă comercializat în 2021 s-a ridicat la aprox. 40 milioane de metri pătraţi, în creştere cu 6% faţă de anul 2020.
Pentru anul 2022, Lasselsberger Ceramics România are în plan continuarea investiţiilor în valoare de peste 2 milioane de euro. Din totalul acestora, cea mai mare parte este direcţionată pentru dezvoltarea unei linii de rectificare a plăcilor ceramice şi lansarea de noi game de produse utilizând această tehnologie. De asemenea, un alt obiectiv vizat este deschiderea unui nou showroom CESAROM programată pentru vara aceasta, prin care compania va aduce un concept inovator de gresie şi faianţă în Bucureşti.
Totodată, în urma investiţiilor în fabrica de la Cluj-Napoca, CESAROM lansează anul acesta 150 de plăci ceramice de gresie şi faianţă. Acestea includ formate tot mai mari, noi modele de gresii porţelanate rectificate, super lucioase de 120x60cm, faianţe rectificate cu dimensiuni de 90x30 cm şi 60x30cm, dar şi piese speciale precum mozaicuri porţelanate, plinte sau gresie specială pentru trepte. Noile produse lansate se înscriu în portofoliul de soluţii complete pe care îl oferă CESAROM.
"Anul trecut am înregistrat un record în ceea ce priveşte productivitatea, lucru care s-a putut observa şi în dezvoltarea şi lansarea cu succes a noilor colecţii de gresie şi faianţă. Un alt obiectiv important pe care l-am atins în 2021 a fost lansarea CESAROM safe+ prima gamă de plăci ceramice produsă în România cu protecţie antibacteriană, rezultat al cercetării şi inovaţiei specialiştilor noştri. Pentru anul 2022, ne propunem o creştere de 12% a cifrei de afaceri, susţinută atât de investiţiile în tehnologie care ne vor permite lansarea de noi game de produse, dar şi de eforturile pe care le depunem pentru a veni cu cele mai bune soluţii în materie de gresie şi faianţă pentru clienţii noştri ", a declarat Petrişor Grindeanu, Director General al Lasselsberger Ceramics România.
Cele mai solicitate produse din portofoliul CESAROM în 2021 au fost gresiile porţelanate, iar dintre acestea compania a înregistrat vânzări de top cu formatul de gresie porţelanată cu dimensiunea 60x30 cm. Cele mai populare modele din oferta CESAROM au fost colecţiile Canada, Caucaso, Crust, Granito, Move, Tanum sau Woodstyle. Toate aceste colecţii au design inspirat de lemn, piatră sau ciment.
Din datele companiei, românii care au achiziţionat plăci ceramice CESAROM în 2021 au alocat un buget care a variat între 3500 lei şi 4000 lei în funcţie de preferinţe, de la un buget mediu cuprins între 2500 lei şi 3500 lei înregistrat cu un an în urmă. Creşterea bugetului vine ca urmare a măririi suprafeţelor placate şi a cresterii generalizate a preţului gresiei si faianţei, ca urmare a creşterii costurilor energiei şi a materiilor prime utilizate în industria ceramică. Totodată, potrivit CESAROM, o influenţă importantă asupra bugetului alocat de români o generează atât puterea economică a oraşului de reşedinţă, cât şi gradul de informare asupra caracteristicilor tehnice şi funcţionale ale gresiei şi faianţei. În topul regiunilor care au generat cele mai mari vânzări anul trecut pentru produsele CESAROM s-au situat marile oraşe ale României precum Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi, Timişoara.
Creştere de 6% a pieţei de plăci ceramice în 2021
În 2021, piaţa de plăci ceramice a crescut cu aproximativ 6% comparativ cu anul precedent, atingând o valoare de circa 210 milioane de euro şi 40 milioane de metri pătraţi. De asemenea, reprezentanţii companiei estimează pentru 2022 o scădere cantitativă de 10-15%, dar o uşoară creştere valorică a acesteia.