Indicele încrederii consumatorilor italieni şi cel al încrederii întreprinderilor în economie au înregistrat o scădere netă în august, după o creştere surprinzătoare în luna anterioară, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (Istat), citate de Le Figaro, potrivit Mediafax.
Indicele compozit care măsoară încrederea consumatorilor s-a retras de la 111,2 puncte în iulie la 109,2 puncte în august, cel mai scăzut nivel din ultimul an.
Cifra s-a situat sub aşteptările analiştilor, care contau pe 110,5 puncte. Toate componentele au înregistrat un recul: încrederea personală, componenta economică (de la 129,8 puncte la 125,5 puncte), climatul actual (de la 109,1 puncte la 107,2 puncte) şi climatul viitor (de la 114,8 puncte la 112,2 puncte).
Indicele care măsoară încrederea companiilor italiene a scăzut la rândul lui de la 103 puncte în iulie la 99,4 puncte, cel mai slab nivel înregistrat din februarie 2015, un rezultat de asemenea mai slab decât cel anticipat de analişti (102,5 puncte).
Toate sectoarele componente sunt afectate: sectorul manufacturier (de la 102,9 puncte la 101,1 puncte), al construcţiilor (de la 126,2 puncte la 123,5 puncte), al serviciilor (de la 108,3 puncte la 102,4 puncte) şi al retailului (de la 101,3 puncte la 97,1 puncte).
1. Economia latinilor la Pamant...
(mesaj trimis de Dr.WHO în data de 31.08.2016, 06:48)
Franta, Italia, Spania, Portugalia, plus mediteranieeni greci ciprioti...Economii DEZASTRU!!!!Datorii, nemunca, lipsa de performanta!!!!