LEKTRI.CO a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 6,1 milioane de lei, de la 2,1 milioane de lei anul precedent, se arată într-un comunicat al companiei, remis redacţiei. Totodată, compania a vândut în acest interval peste 3.000 de încărcătoare electrice, triplu comparativ cu 2022, transmite compania. Pentru anul în curs, planurile LEKTRI.CO vizează lansarea unui nou produs inovator şi extinderea prezenţei în regiunea DACH, conform sursei.
Cele mai mari vânzări s-au înregistrat în Franţa, România, Italia şi Irlanda, cele patru state cumulând cca. 95% din volumul totalului comercializat; România a cumulat cca. o treime din total, potrivit sursei citate. S-a remarcat în acest interval o creştere accelerată a vânzărilor încărcătorului monofazat (1P7K Energy Management - cca. 1400 unităţi), comparativ cu cel standard (1P7K - cca. 850 unităţi), ceea ce dovedeşte o poziţionare în strânsă legătură cu sistemele fotovoltaice, informează compania.
Compania a încheiat anul cu aproape 110 parteneri pe pieţele în care activează, doar anul trecut dezvoltându-şi portofoliul cu aproape 70 de noi parteneri din diverse domenii (distribuitori, retaileri, instalatori de PV sau electricieni). Cele mai mari vânzări au fost făcute prin intermediul partenerilor reselleri (ex. în România - Altex, Engie, Dante International etc). La nivel de marketplace-uri, LEKTRI.CO este prezent pe platforme, care includ eMAG în România, Ungaria şi Bulgaria sau Amazon în Franţa, Italia, Spania, Germania, Polonia, Suedia, Olanda şi Belgia, se mai arată în comunicat.
Conform sursei precizate, "Pentru anul în curs, previziunile financiare sunt optimiste şi ambiţioase. Suntem încrezători ca iniţiativele asumate ne vor conduce spre o creştere financiară robustă, comparativ cu anul precedent. Pe termen lung, obiectivul nostru major constă în consolidarea poziţiei de lider în domeniul nostru, oferind produse de înaltă calitate şi o experienţă de cumpărare excepţională. Facem toate demersurile pentru a ne adapta continuu la schimbările de piaţă şi nevoile în evoluţie ale clienţilor. Totodată, suntem dedicaţi spre investiţii în noi tehnologii şi parteneriate strategice, pentru a ne îmbunătăţi oferta şi a accelera creşterea pe piaţa globală", a declarat Claudiu Suma, CEO LEKTRI.CO.
Printre planurile de dezvoltare ale companiei pe anul curent un loc special îl ocupă lansarea noului produs trifazat, care va integra tehnologie de ultimă generaţie şi va fi proiectat pentru a fi compatibil cu orice sistem fotovoltaic, potrivit sursei. Totodată, LEKTRI.CO se concentrează în 2024 pe extinderea prezenţei în regiunea DACH (Germania, Austria şi Elveţia), lucru ce implică consolidarea relaţiilor cu partenerii locali, extinderea reţelei de distribuţie şi adaptarea produselor şi soluţiilor la cerinţele specifice ale pieţelor respective, relatează sursa indicată.
Un pas important de menţionat îl reprezintă şi integrarea platformei de monetizare în pachetele destinate sectorului HORECA, ceea ce oferă clienţilor o soluţie completă, cu valoare adăugată şi o creştere financiară sustenabilă, precizează sursa. Mai mult, LEKTRI.CO va aloca investiţii în cercetare şi dezvoltare, pentru a continua să inoveze şi să-şi dezvolte oferta de produse. În paralel, compania îşi propune o consolidare a prezenţei digitale, respectiv îmbunătăţirea experienţei clientului prin utilizarea de tehnologii avansate şi soluţii digitale, se mai arată în comunicat.
Potrivit reprezentanţilor companiei, profilul cumpărătorului de staţii de încărcare pentru vehicule electrice a evoluat considerabil în ultimii trei ani, transmite compania. Dacă în 2020 majoritatea cumpărătorilor erau early adopters şi entuziaşti ai tehnologiei, din mediul urban, cu venituri mari şi un interes puternic pentru sustenabilitate, în prezent există o plajă mult mai diversificată de clienţi, incluzând familii din mediul suburban, companii mici şi mijlocii sau corporaţii care îşi extind iniţiativele de sustenabilitate, potrivit sursei relatate. Această tendinţă indică o creştere a conştientizării şi acceptării vehiculelor electrice ca opţiune viabilă şi ecologică, ce reflectă o schimbare în atitudinea generală faţă de mobilitatea durabilă, subliniază reprezentanţii LEKTRI.CO.